جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۹۹
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: سید مصطفی هاشمی‌طبا  درباره مطرح شدن اصلاحات در قانون اساسی از سوی محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: بحثی که آقای باهنر مطرح کردند اصلاح قانون اساسی است. ایشان ممکن است نظریه‌ای داشته باشند؛ افراد دیگر هم ممکن است نظراتی را اظهار کنند. 

به گزارش فکرشهر از ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص این‌که مطرح می‌شود این اظهارنظرها پیرامون تغییرات در قانون اساسی ممکن است به این سمت پیش برود که از انتخاب رئیس‌جمهور توسط رأی مستقیم مردم به سمت نظام پارلمانی و احیای ریاست جمهوری برویم، عنوان کرد: این‌که نظام پارلمانی باشد و یا رأی مستقیم و انتخاب ریاست جمهوری تفاوت چندانی ندارد زیرا در کشور ما هر دو مسئله کنترل شده است و نتیجه‌اش بدلیل عملکرد شورای نگهبان در زمینه نظارت استصوابی فرق چندانی ندارد.

وی یادآور شد: ما انتخاب رئیس‌جمهور با تیپ‌های مختلف با رأی مستقیم مردم را داشته‌ایم و به قول معروف می‌گویند این‌ها چه گلی به سرمان زده‌اند که اگر مجلس انتخاب کند نزند؛ بنابراین تفاوت چندانی ندارد.

هاشمی‌طبا درباره این‌که آیا ممکن است در آستانه دهه پنجم انقلاب حاکمیت اصلاح قانون اساسی را بپذیرند، گفت: در گذشته هم یکبار قانون اساسی اصلاح شده است، امروز هم ممکن است این اتفاق بیفتد. البته رخ دادن این اتفاق مستلزم آن است که کدام اصول قانون اساسی را بخواهند تغییرش دهند.

وی گفت: برای من قابل پیش‌بینی نیست چه کاری ممکن است رخ دهد، آقای باهنر هم یک پیشنهاد دادند و ایشان هم که تعیین‌کننده این موضوع نیستند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر