جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۰۴
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران در سال‌های آینده باید به رشد اقتصادی بالای هشت درصد برسد و از این رو جبران عقب ماندگی‌های گذشته ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ایمان اسلامیان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: در سال های گذشته به دلایل مختلف فرصت‌های بسیار زیادی از دست رفته و در حوزه اقتصاد یک سری عقب ماندگی‌ها برای اقتصاد کشور به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: دهه ۹۰ برای ایران از دست رفته است و دیگر فرصتی برای آزمون و خطا و اشتباه وجود ندارد و در این راستا خیلی از امیدها به نهضت‌های ملی حمل و نقل و مسکن است.

اسلامیان با بیان اینکه نسبت بالای جمعیت مولد به جمعیت مصرف کننده یکی از ظرفیت‎‌های کلیدی برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی است، ادامه داد: در این بین استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم و کلیدی است که می‌تواند بخش زیادی از رسالت نهضت ملی مسکن و بویژه نهضت ملی حمل و نقل را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری دستگاه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان بوشهر، این استان پیشران نهضت ملی حمل و نقل باشد و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام قد برای تحقق این مهم گام بر می‌دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بوشهر پرظرفیت‌ترین خطه اقتصادی کشور است و بعد از استان‌های تهران و اصفهان بالاترین حجم اقتصاد کشور در استان بوشهر قرار دارد و همچنین بیشترین درآمد سرانه متعلق به بوشهری‌ها است.

اسلامیان ادامه داد: انتظار می‌رود توزیع درآمد و ثروت نیز هر چه سریع‌تر در استان بوشهر بخوبی محقق  و منجر به ریشه‌کنی فقر و محرومیت در این استان زرخیز شود.

وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی که به تنهایی ۳۰ درصد حجم اقتصاد کشور را حمل می‌کند سهم دوچندانی برای ثروت آفرینی و توزیع عادلانه تر ثروت در استان بوشهر دارد.

وی یادآورشد: با حماسه اقتصادی که پس از انقلاب در استان بوشهر شکل گرفته این استان نوعی لوکوموتیو اقتصادی کشور به شمار می‌رود که این مهم بدون تردید با صبر، مشارکت و بردباری بوشهری‌ها حاصل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای سرعت‌بخشی به پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز نشست‌های مختلف با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار بوشهر برگزار شده است.

محمدهادی رستمیان افزود: طول این پروژه ۴۳۷ کیلومتر است که ۱۲۵ کیلومتر آن در استان بوشهر واقع و مابقی آن نیز در استان فارس است.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی و استاندار بوشهر تلاش‌های بسیار سنگینی را در راستای سرعت‌بخشی به پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز بکار گرفتند که این پیگیری‌‍‌ها نویدبخش سرعت گرفتن پروژه یاد شده در آینده نزدیک است.

رستمیان اظهار کرد: با اعتبار حداقل کنونی تامین اعتبار مالی پروژه محقق شدنی نیست و تلاش می‌شود تا از راه‌های دیگر تامین مالی مانند فاینانس خارجی، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا فروش و تهاتر نفت پروژه راه‌‍ آهن بوشهر-شیراز به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگریاظهار کرد: اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن از برنامه‌های محوری دولت مردمی است که سهم استان بوشهر از این طرح سالانه ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد است.

رستمیان عنوان کرد: در مرحله نخست اجرای نهضت ملی مسکن احداث ۲ هزار و ۸۲۰ واحد برای شهر بوشهر، یکهزار و ۴۲۴ واحد برای شهر برازجان، ۹۰۸ واحد برای گناوه، ۳۱۶ واحد برای دیلم، ۲۸۱ واحد برای دیر، ۵۶۸ واحد برای خورموج، ۴۵۴ واحد برای کنگان ۲۴۲ واحد برای شهر چغادک، ۲۳۶ واحد برای آبپخش و ۱۰۲ واحد برای جزیره خارگ پیش‌بینی شده است.

وی در باره بیمارستان عسلویه گفت: آغاز عملیات این پروژه از محل منابع نفت با جدیت و دقت خاصی در دستور کار قرار دارد.

رستمیان ادامه داد: از مجموع یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر نوار کریدور ساحلی جنوب کشور ۴۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد.

وی گفت: از این میزان در فاز نخست ۴۱ کیلومتر اجرا شده و ۱۴۱ کیلومتر آن هم در قطعه‌های مختلف باقیمانده است که با تلاش و پیگیری‌ها در سطح ملی روند اجرای آن شتاب خواهد گرفت.

در این آیین با تقدیر از فرزاد رستمی، سید محمود دستغیبی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر منصوب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر