جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۵۸
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر دیر به بهره بردرای رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران در این مراسم گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی گام موثری در پهلوگیری و پارکینگ خدمات دهی به شناور‌های کوچک است.

سید حسین حسینی افزود: مزیت این نوع اسکله‌های شناور، ارزان بودن سازه‌ها و مقرون به صرفه بودن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: عدم رعایت استاندارد‌های دریایی آسیب جدی به امنیت این صنعت است که باید همه از دریا و ساحل حراست و محافظت کنند.

وی گفت: استان بوشهر در پرورش میگو ظرفیت بالایی دارد، اما با توجه به این ظرفیت‌ها و تخصص‌ها انتظار بیش از این می‌رود که این استان در تولید پرورش میگو پیشگام باشد.

حسینی ادامه داد: با توجه به تنش آبی در آینده باید توسعه را به سمت سواحل و دریا ببریم و با وجود طراحی ۶۵۰ هزارتن پرورش ماهی در قفس در کشور استان بوشهر چهارهزارتن عملیاتی کرده که این رقم بسیار پایین است.

وی در ارتباط با اختلاط شناور‌های باری و صیادی در حوضچه شیلات و امنیت شناور‌های صیادی گفت: این اختلاط باعث تاسف است که شناور باری بعد از اتمام کار باید حوضچه را ترک کند و از شناور‌های صیادی جدا شود.

فرماندار دیر هم گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر دیر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۶۰ قایق صیادی طراحی و ساخته شده است.

یوس باربرز افزود: شهرستان دیر با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و وجود جزایر بزرگ تهمادون، ام الگرم، نخیلو و خورخان در کشور بی نظیر است.

وی گفت: یکی از مشکلات جامعه صیادی نبود اسکله پهلو گیری برای قایق‌های صیادی بود که افتتاح اسکله شناور قایق‌های صیادی در دیر برخی از مشکلات صیادی این بندر را برطرف می‌کند.

فرماندار دیر گفت:اسکله خورخان در بردخون نیز در دست ساخت است که امیدواریم هر چه زودتر این طرح به مورد بهره برداری قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر