پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۸۱
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر روز جمعه با حضور احمد محمدی زاده استاندار بوشهر آب شیرین کن یکهزار مترمکعبی جزیره شیف شهرستان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهردر این آیین گفت: آب شیرین کن جزیره شیف با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

عبدالحمید حمزه پور افزود: این آب شیرین کن ظرفیت شیرین‌سازی یکهزار مترمکعب آب دریا و انتقال آن به شبکه آبرسانی جزیره شیف را دارد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده این آب شیرین کن می تواند آب مورد نیاز ۶هزار و ۵۰۰ خانوار را در جزیره شیف تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای آبگیر و خط انتقال به طول یکهزار متر تا آب شیرین کن، سالن تصفیه و مخازن (RO) به مساحت ۴۰۰ مترمربع، حجم مخازن آب خام ۴۰ مترمکعب، حجم مخازن آب پاک ۲۰ مترمکعب، خط انتقال آب پاک ۱.۲کیلومتر و خط انتقال برق ۲.۵ کیلومتر را از جمله مشخصات فنی آب شیرین کن جزیره شیف عنوان کرد.

حمزه پور افزود: عملیات اجرایی این آب شیرین کن در شهریور ۹۸ آغاز و پس از ۲ سال و پنج ماه مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در کنار این پروژه ۲ پروژه مهم آبرسانی دیگر نیز همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان‌های دشتی و جم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حمزه‌پور با اشاره به افتتاح مخزن ذخیره آب روستای چاووشی دشتی گفت: این پروژه که سه روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد دارای ۵۰۰ مترمکعب ظرفیت و در مدت ۲۴ ماه اجرا شده است.

وی اعتبار اجرای این طرح را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: منبع آب این پروژه خط آبرسانی کوثر و دارای یکهزار و ۲۵۰ متر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر انارستان جم از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت است که یک شهر و ۲ روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

حمزه‌پور هدف از اجرای این طرح را افزایش حجم ذخیره آب و تامین پایدار منابع آب برای آبرسانی به شهر انارستان و روستاهای قلعه باغ و گلستان عنون کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر