پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: علم‌الهدی گفت: خواسته دیگر که از مطالبات موکد مقام معظم رهبری است جنابعالی در این کشور سردار دفاع مقدس بودید و در آن فرماندهی شما و همرزمان و همسنگرانتان اجازه ندادید این کشور جولانگاه دشمن شود ولی امروز با چشم خود داریم می‌بینیم و می‌شنویم که فضای مجازی جولانگاه دشمن شده و با تمام قدرت دارد برما می‌تازد در عین حال که ما در این بحبوحه قدرت و توانمندی هستیم شما در مجلس شورای اسلامی به عنوان سردار دفاع جنگ نرم همانطوری که سردار دفاع جنگ سخت بودید اقدام کنید، قانون تنظیم‌گری فضای مجازی هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و با پیگیری عزیزانمان در مجلس این قانون در کشور اجرا شود و این فضای آلوده که جولانگاه دشمن است به فضایی پاک و مقدس برای زندگی مردم قرار گیرد...
کد خبر: ۱۰۶۵۹۹
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با وجود فراوانی کالای اساسی و حضور و وجود این کالاها در انبارها مردم از گرانی رنج می‌برند و این رنج مردم با اینکه کالا موجود و کمبودی هم از نظر امکانات نداریم اما چرا با نداشتن این کمبود از گرانی مردم رنج می‌برند

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: آنچه که در مسئله تقوا مطرح است اتصال و استمرار تقوا است و لحظه ای در زندگانی از عبودیت خدا خارج نشویم استمرار و اتصال عبودیت به وسیله تقوا گاهی ممکن است دچار مشکل شود عمدا و یا سهوا حرکت‌هایی بر خلاف تقوا از ما سر می‌زند و اگر تقوا مظهر عبودیت ما در راه خداوند باشد جایی که در تقوای ما رخنه و فاصله ایجاد شود بنده خدا نیستیم لذا احتیاج به یک جریانی داریم که اگر در تقوای ما رخنه ایجاد شد عبودیت ماه دچار مشکل نشود.

وی افزود: یک مثلث تشکیل دهنده ایمان به خداست که یک ضلع آن تقوا و ضلع دیگر آن جهاد در راه خدا و ضلع سوم وسیله است.، بعضی از مفصیرین می‌گویندمقصود از وسیله همان تقوا و جهاد است در حالی که جهاد و تقوا دو ضلع مستقل ایمان به خداست و طبیعتا باید یک ضلع دیگر مستقل به خدا داشته باشیم و ضلع سوم ولایت و امامت است و وابستگی مردم از درون دل و جهان به ولایت است .

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ذات مقدس پروردگار برای اینکه اگر رخنه ای ایجاد شد؛ رشته بندگی ما با خدا از بین نرود وجود امام علی(ع)و اهل بیت(ع) را وسیله قرار داده است و از طریق دلدادگی به ائمه اطهار استمرار و اتصال عبودیت ما در راه خدا لطمه نمی‌بیند و تقوای ما از طریق عشق اتصالی به اهل بیت(ع) به ذات پروردگار متصل است.

 علم‌الهدی عنوان کرد:فرارسیدن میلاد امام جواد(ع) و تقارن آن با سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی را به محضر همه شما برداران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، از احساسات پرشور و عواطف فوق العاده چشم گیر انقلابی شما مردم در این شهر از نظر بزرگداشت روز پیروزی انقلاب تشکر می‌کنم در عین حالی که بخاطر شیوع ویروس کرونا اجرای راهپیمایی باشکوه و عزمت همساله امسال ممکن نبود اما در عین حال این شور و هیجانی که که هم در رژه خودرویی و موتوری و هم حضور حماسه افرین مردم در ایم مسیر رژه نشان دادید نمایشگر این واقعیت بود که نسل امروز ما در این انقلاب با نسل انقلابی سال 57تفاوتی نکرده است.

وی افزود: انقلابی که در سال 57 عزیزانمان در سایه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها با هدف قرار دادن سینه خشک در مقابل گلوله داغ دشمن به پیروزی رساندند، با احساسات و عواطفی که امروز از شما مردم نمایش داده شده با همان قدرت این انقلاب ادامه دارد و این انقلاب مسیر خودش را با کمال قدرت و صلابت به کوری چشم همه مستکبران جهان خوار دنیا ادامه خواهد داد تا به نقطه نهایی پیروزیش که فرج و ظهور مولایمان حضرت بقیه‌الله است ان‌شاءالله نائل بشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که انقلاب قطع شدنی نیست گفت: چرا که مردم را این انقلاب دارد و شور و عظمت شما حاکی از دلدادگی و وابستگی به این انقلاب است که هیچ چیزی شما را در مسیر انقلاب همانطور که شما را خسته نکرده، نسل شما را نیز خسته نمی‌کند.

وی عنوان کرد: نسل امروز ما نسبت به انقلاب چهار سوال دارد؛ چرا انقلاب شد ؟چگونه انقلاب شد؟ دستاورد این انقلاب چه بود؟آینده این انقلاب به کجا می‌رود؟ در هفته گذشته درباره چرایی و چگونگی انقلاب بحث کردیم و سخن امروز درباره سوال سوم است اینکه این انقلاب چه دستاوردهایی داشته است و چه کرد؟درباره دستاوردهای انقلاب حرف زیاد است اما آنچه باید به ان توجه کنیم دستاورد اصلی انقلاب مطالبه مردمی است که انقلاب کردند.مردمی که انقلاب کردند چه مطالبه‌ای داشتند؟اگر ما به هرچی برسیم اما به آن حقیقتی که مردم بر ای ان حقیقت انقلاب کردند نرسیم انقلاب ما دستاوردی ندارد؛ اگر به ان حقیقت برسیم به هرحقیقت دیگری هم برسیم اضافه بر دستاورد انقلاب رسیده‌ایم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران آنهایی که انقلاب کردند و با سینه خشک مقابل گلوله داغ رفتند چه می‌خواستند؟خانم چادر مشکی بچه بغل که از کوچه حوض خرابه ته خیابان راه اقفتاد و آمدند در میدان ده دی زیر زنجیر تانک رفت و خود و فرزندش شهید شدند و چادرمشکیش کفنش شد از انقلاب چه می‌خواست؟ نان، مسکن، اقتصاد، شکم برپا، زندگی راحت و رفاه می‌خواست؟ با چه انگیزه‌ای انقلاب کرد جز اینکه گفت من متدینم و مرجع تقلیدم گفته بیایید اسلام را یاری کنید.

وی اظهارکرد: مطالبه مرم انقلاب کرده که به دعوت امام در عرصه انقلاب ظهور پیدا کردند با دست خای و سینه خشک در مقابل گلوله دشمن دادند مسئله یاری کردن دین خدا بود عزت بخشیدن به دین خدا بود؛ آن روز اسلام و دین ما در چاردیواری مسجد و حسینیه زندانی بود.بیرون از مسجد و حسینیه از اسلام خبری نبود در داخل مسجد و حسینیه هم اگر من طلبه می‌خواستم از اسلام حرف بزنم بازهم اسلام آزاد نبود که بتوان از همه ابعاد اسلام حرف زد و این وضعیت دین ما بود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: مردم انقلاب کردند نتیجه انقلاب چه شد؟ اسلام زندانی در چاردیواری حسینیه و مسجد آمد در راس معادلات سیاسی بین المللی دنیا قرار گرفت و به عنوان یک قدرت معادلات سیاسی استکباری جهان را بهم زد و بهم ریخت.

علم‌الهدی ادامه داد: آن روزی که انقلاب ما در مسیر خود تا نقطه پیروزی راه پیمود کسی در کره زمین فکر نمی‌کرد که آخر این انقلاب به جایی می‌رسد که از یمنی‌ها مبارزی می‌سازد در راه اسلام که اسرائیل و آمریکا را در دنیا مستعصل کنند و به خاک سیاه بنشانند.انقلاب این عزت را برای اسلام داد و کاری کرد که امروز دسته به دسته اسلام گرایی و همه افراد و جامعه شناسان و اندیشمندان سیاسی و پژوهشگاه‌ها اعلام می‌کنند که هیچ ایده و آرمانی و دینی در روی کره زمین به قدرت اسلام نمی‌رسد و گرایشی که جهانیان به اسلام دارند نتیجه این انقلاب بود آیا انقلاب دستاورد دارد یا نه؟آنچه مردم مطالبه کردند و انچه که به آن رسیدند و هنوز هم دارد جلو می‌رود و آخر انقلاب جهانی شدن اسلام روی کره زمین است.

وی گفت: البته به این معنا نیست که انقلاب دستاوردش تنها منحصر به همین است بلکه انقلاب زندگی ما را عوض کرد، مملکت ما را عوض کرد و ملت ما را زیرو رو کرد این آمار یونسکو است که به عنوان یک نهاد فرهنگی بین المللی که تمام جریانات اموزشی و تعلیم و تربیت را از طرف سازمان ملل زیر بلیت خود دارد یونسکو در واسط دهه 50 و در اوج تمدن شاه میزان باسوادان در ایران حدود 30درصد بود یعنی در ملتی 35میلیونی اما بر اساس همین آمار تا سال 1376بیش از 75 درصد مردم ایران باسواد شدند و تا سال 95آمار باسوادان کشور 90درصد جمعیت را نشان می‌دهد آن هم با جمعیت 80میلیونی؛ تنها مسئله عزت و عظمت دین نیست بلکه مردم ما عوض شدند از نظر رشد، سواد، دانشجویان قابل مقایسه نیست.

علم‌الهدی تصریح کرد: در مسائل علمی پایگاه اینترنتی در مورد اطلاع رسانی اخبار اعلام کرده است مردم ایران این افسانه غربی‌ها را که از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 می‌گفتند کشور آیت الله‌ها نمی‌تواند هیچ زمینه پیشرفتی داشته باشد این پایگاه اینترنتی اعلام کرده پیشرفت مردم ایران این نظریه غربی‌ها را در روز اول پیروزی انقلاب نقش برآب کرد و این همه پیشرفت در هیچ کشوری سابقه ندارد.

وی خاطرنشان کرد:کشوری که تحریم شده و محاصره است و هشت سال جنگ نابرابر را با تمام شقاوت و سنگ‌دلی‌ها بر ان تحمیل کردند و دنیا را بر سرش ریختند در عین حال اوج پیشرفت کشور در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، این نظریه یک تشکیلات و پایگاه رسانه‌ای و اطلاعات علمی دنیاست. این دستاوردها علاوه بر عزت، عظمت ، شکوتی بود که برای اسلام ، انقلاب اسلامی ما به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: درهمین مملکتی که زندگی می‌کنید هنوز پیرمرد و پیرزن‌های آن زمان هستند بپرسید برای یک جراحی کوچک مجبور بودند از این کشور بروند به یک کشور دیگر الان مسئله معکوس شده و از همه کشورهای دنیا برای بهداشت، درمان، معالجه بیماری‌ها می‌آیند. بیمه درمانی قبل از پیروزی انقلاب برای مردم ما در جمعیت 35میلیونی تنها 10درصد بود و الان بیمه درمانی مردم ما در جمعیت بالای 80میلیونی بیش از 95درصد است.در مسئله توسعه کشاورزی محصولات داخل کشور ما غذای 33روز در سال مردم را می‌داد و مابقی وارداتی بود الان محصولات کشاورزی طبق آمار 300روز نیاز غذایی مردم را برآورده می‌کند و 5درصد واردات کشاورزی داریم.

وی افزود: فناوری و تجهیزات نظامی ما دنیا را متحیر کرده است؛ دنیایی که 40هزار مستشار آمریکایی بر تمام افسران و سربازان و نیروهای دفاعی کشور حکومت داشتند امروز از موشک‌های ما می‌ترسد و وحشت دارد ما به این عزت و قدرت رسیدیم علاوه بر عزت و شوکتی که برای اسلام به وجود آمد.، مقام معظم رهبری نکته‌ای داشتند در فرمایشاتشان که فرمودند غبار بعضی مشکلات معیشتی و اقتصادی نمی‌گذارد که ما پیشرفت‌ها را ببینیم ؛ این غبار را کنار بزنید ببینید چه مشاهده می‌کنید ما اگر با دقت توجه کنیم وضعیت ما امروز نسبت به گذشته قبل از پیروزی انقلاب در هیچ بعدی از ابعاد قابل مقایسه نیست.

 علم‌الهدی با اشاره به حضور محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: از برکات حضور ایشان در نماز جمعه دو نکته را می‌خواهیم مطالبه کنیم؛ نکته اول امروز در این کشور با وجود فراوانی کالای اساسی و حضور و وجود این کالاها در انبارها مردم از گرانی رنج می‌برند و این رنج مردم با اینکه کالا موجود و کمبودی هم از نظر امکانات نداریم اما چرا با نداشتن این کمبود از گرانی مردم رنج می‌برند؟

وی عنوان کرد: ظاهرا می‌گویند جریان‌های مافیایی در کشور متاسفانه هنوز وجود دارد که این جریان‌های مافیایی در مقام سودجویی خودشان عامل این گرانی هستند که باوجود کالای اساسی در کشور مردم گرفتار گرانی هستند، انشاءالله با پیگیری مجلس شورای اسلامی و هماهنگی قوه قضائیه و مجریه و جریانات امنیتی و قضایی این مافیایی‌ها از مملکت ریشه کن شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خواسته دوم که از مطالبات موکد مقام معظم رهبری است جنابعالی در این کشور سردار دفاع مقدس بودید و در آن فرماندهی شما و همرزمان و همسنگرانتان اجازه ندادید این کشور جولانگاه دشمن شود ولی امروز با چشم خود داریم می‌بینیم و می‌شنویم که فضای مجازی جولانگاه دشمن شده و با تمام قدرت دارد برما می‌تازد در عین حال که ما در این بحبوحه قدرت و توانمندی هستیم شما در مجلس شورای اسلامی به عنوان سردار دفاع جنگ نرم همانطوری که سردار دفاع جنگ سخت بودید اقدام کنید، قانون تنظیم‌گری فضای مجازی هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و با پیگیری عزیزانمان در مجلس این قانون در کشور اجرا شود و این فضای آلوده که جولانگاه دشمن است به فضایی پاک و مقدس برای زندگی مردم قرار گیرد و ان شاءالله این مفاسد از فضای مجازی هم برکنده شود با همتی که عنایت خواهید فرمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر