جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۷۴۴
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه یکشنبه مدعی شد که جهان باید آماده این باشد که روسیه دستاویزی برای حمله به اوکراین ایجاد کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، وی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما و همپیمانان آماده ادامه دیپلماسی بوده اما همچنین آماده پاسخ یکپارچه و قاطعانه به روسیه هستیم».

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: «طی 10 روز گذشته شاهد شتاب چشمگیر در استقرار نیروهای روسی (در نزدیکی مرزهای اوکراین) بوده و جایگیری این نیروها به گونه‌ای است که اساسا می‌توانند در هر زمانی اقدام نظامی انجام دهند».

وی ادامه داد: «نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم روسیه چه زمانی به اوکراین حمله خواهد کرد و این ممکن است هر زمانی قبل یا بعد از المپیک روی دهد».

سالیوان گفت: «روشی که روسیه نیروهای خود را (در نزدیکی مرزهای اوکراین) مستقر کرده نشان از احتمال آشکار اقدام نظامی بزرگ قریب الوقوع است».

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: «شهروندان آمریکایی باید باید فورا اوکراین را ترک کنند زیرا در صورت وقوع حمله، تخلیه نظامی صورت نخواهد گرفت».

وی ادامه داد: «سعی می‌کنیم به اوکراینی‌ها بگوییم که برای حمله آماده باشد و با متحدان خود هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم از خاک ناتو دفاع کنیم».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر