جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۸۳۰
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: غلامرضا منتظری گفت: پس از دستور رئیس‌جمهور برای رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی، با درخواست دادستانی شناسایی تصرفات را آغاز کردیم که ۵۳ مورد تصرف ساحل در نوار ساحلی استان بوشهر شناسایی شد.

به‌گزارش فکرشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: استان ساحلی بوشهر در برخی موارد دچار دست‌درازی‌هایی شده که برای حفاظت از آن نیازمند اقداماتی است که با دستور اخیر رئیس‌جمهور زمینه خوبی برای اجرای قانون فراهم شده است.

غلامرضا منتظری  با اشاره به این‌که مناطبع طبیعی استان بوشهر همواره برای حفاظت از سواحل تلاش کرده، افزود: با دستور رئیس‌جمهور برای شناسایی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی که ساحل را تصرف کرده‌اند دوباره آغاز شد که پس از دو هفته در مجموع حوزه‌های درون‌شهری، برون‌شهری و پارس جنوبی ۵۳ مورد جدید تصرف شناسایی شده که پس از جمع‌بندی نهایی تا پایان این هفته به دادستانی اعلام می‌شود.

او اضافه کرد: ۴۱ مورد از این تصرفات در حوزه پارس جنوبی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا در بیرون شهر‌ها منابع طبیعی، درون شهر‌ها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی سازمان منطقه ویژه قتصادی انرژی پارس است.

منتظری افزود: کارشناسان ما و یگان حفاظت این اداره‌کل همچنان در حال شنایی هستند که اگر موارد جدیدی شناسایی شد تا روز چهارشنبه به این ۵۳ مورد اضافه شود.

او اضافه کرد: پس از شناسایی پایانی و دستور دادستانی، حکم تخریب و رفع تصرف اجرا می‌شود.

منتظری یادآور شد که در طول نوار ساحلی استان بوشهر حریم ۶۰ متری از مد دریا دیده شده که از ۸۵ پلاک، ۷۹ مورد سنددار شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: در سال‌های گذشته ۳۶ مورد از تصرفات اشخاص حقوقی و حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا شناسایی و تشکیل پرونده شد که ۱۸ مورد آن با صدور رأی دادگاه رفع تصرف شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

او از مردم و نهاد‌های دولتی خواست که هرگز بدون پیمودن فرآیند قانونی و با حفظ حریم ۶۰ متری در نزدیکی دریا تصرفی نداشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر