پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انحصار و آپارتاید علمی نتیجه مدیریت علم در جهان توسط جهان سلطه است.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیران نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک افتخار برای صنعت هسته‌ای کشور محسوب می‌شود و دستیابی به فناوری‌های هسته ای برای هر کشوری نمادی از توسعه و پیشرفت است.
کد خبر: ۱۰۶۹۰
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انحصار و آپارتاید علمی نتیجه مدیریت علم در جهان توسط جهان سلطه است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیران نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک افتخار برای صنعت هسته‌ای کشور محسوب می‌شود و دستیابی به فناوری‌های هسته ای برای هر کشوری نمادی از توسعه و پیشرفت است.

\n\n

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایرانی اسلام در عرصه‌های مختلف علمی، اضافه کرد: بومی سازی دانش هسته‌ای بیانگر پیشرفت و وجود قدرت و استعداد بالا در هر سرزمین است و هر چند این مهم در گذشته برای کشور ما محال بود ولی امروزه این مهم محقق شده است.

\n\n

امام جمعه بوشهر با اشاره به تولید نسل جدید سانتریفیوژها در کشور، ادامه داد: ایران از معدود کشورهای جهان است که در عرصه هسته‌ای دارای خودکفایی است و کشور ما دارای بخش زیادی از این علم است.

\n\n

وی دستیابی به خودکفایی در این عرصه را عاملی برای فشارهای کشورهای جهان سلطه عنوان کرد و افزود: جهان سلطه هر چند به این موضوع که ایران قصد استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را ندارد، واقف است ولی برای محدود کردن این دانش بسیار مهم، می‌خواهد به ما فشار وارد کند.

\n\n

تحریم‌ها برداشته نمی‌شود

\n\n

به نوشته ی مهر، آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: علم و دانش در شرایط کنونی تحت فشار سیاست های جهان سلطه است و علم در جهان با سیاست‌های جهان سلطه مدیریت می‌شود که آپارتاید علمی از نتایج این انحصار است.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه جهان سله در آینده نیز فشارهایی را بر کشور ما برای موضوعات صنایع فضایی و ماهواره‌ها و صنایع نظامی و موشک‌های بالستیک وارد خواهد کرد، گفت: حتی اگر توافق هسته‌ای هم به هر شکلی انجام شود، تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

\n\n

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جهان سلطه از برداشتن مرحله به مرحله تحریم‌ها سخن گفته است، گفت: اعتمادی به کشورهای عضو ۵+۱ نیست و آنها کاری به انرژی هسته‌ای ما ندارند و هدف آنها نفی اسقلال ایران و نفی اسلام است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر