شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: امدادگران هلال احمر ۲ کوهنورد گرفتار شده در عسلویه و مردی را که در حاشیه کوهپایه‌مند گم شده بود، نجات دادند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر شهرستان عسلویه گفت: ساعت ۱۹:۴۵ دیشب (سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰) اعلام شد که دو کوهنورد در ارتفاعات روستای اَخَند (آبشار درزو) دچار مشکل شده‌اند.

محمد وفائی گفت: ۵ نجاتگر به این منطقه اعزام شدند و یکی از کوهنوردان را که مصدوم بود پس از انجام اقدام‌های پیش بیمارستانی، به دامنه کوه منتقل کردند.

به گفته او، این کوهنورد آسیب دیده با همکاری نیرو‌های اورژانس عسلویه به بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهر انتقال یافت.

همچنین به گفته رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی مردی که در کوه‌مند گم شده بود، پیدا شد.

سید اسماعیل جعفری گفت: گزارش مردمی به دست کشیک امدادی جمعیت هلال احمر رسید که مردی ۵۰ ساله در کوهپایه حاشیه مُند روستای حیدری گم شده است.

به گفته او، یک گروه امدادی از پایگاه جاده‌ای زرگری شهید طوافی آزاد به منطقه اعزام شد که پس از ۳ ساعت عملیات جستجو و نجات، فرد گمشده با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر با حال عمومی خوب پیدا شد.

رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی گفت: این مرد همراه با ۳ نفر از دوستانش برای پیداکردن گیاه دارویی به کوه رفته بودند که در زمان بازگشت یکدیگر را در گم می‌کنند.

جعفری به علاقه‌مندان به کوهپیمایی توصیه کرد همیشه آب و غذای کافی و جعبه کمک‎‌های اولیه را همراه داشته باشند، با یک راه بلد به کوه بروند، تجهیزات شارژ تلفن همراه با خود ببرند و در مسیر کوهپیمایی ارتباط مستمر داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر