جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۷۰۵۸
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت شنبه ۳۰ بهمن، تا سه‌شنبه سوم اسفند، در بسیاری از استان‌ها بارش باران و بارش برف در ارتفاعات، خواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و آخرین مدل‌های هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های قزوین، گیلان، زنجان، شرق هرمزگان، کرمان و همچنین ارتفاعات البرز بارش پراکنده داریم و در بقیه نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است.

وی افزود: از اواخر وقت شنبه ۳۰ بهمن سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز سبب بارش باران و در مناطق سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه اول اسفند فعالیت سامانه بارش علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال غرب کشور، مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین استان‌های گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه دارد.

ضیائیان گفت: دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های تهران و سمنان و شرق دریای خزر را در بر می‌گیرد و به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه اول اسفند با توجه به وزش باد شدید روی کشور عراق و شمال عربستان، خیزش گردوخاک در آن مناطق پیش‌بینی می‌شود که ممکن است به جنوب غرب و غرب کشور ما نیز منتقل شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه دوم اسفند در جنوب و جنوب غرب کشور، شرق و جنوب شرق، همچنین سه‌شنبه در شرق کشور و استان‌های تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

ضیائیان گفت: فردا و شنبه در استان‌های ساحلی شمال کشور و شمال شرق، افزایش نسبی دما داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، گاهی نیمه‌ابری با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و ۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر