جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت در مدارس دشتستان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا حاجیونی در نشست مسئولان بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت در جامعه به ویژه در مدارس امری لازم و ضروری است و در این مسیر اهتمام می‌ورزیم.\n\nوی از اجرای طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت در مدارس دشتستان خبر داد و افزود: طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت رفتارهای مرتبط با سلامت و عوامل خطرزای بیماری در دانش‌آموزان با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در مقاطع مختلف تحصیلی به طور رسمی اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۶
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت در مدارس دشتستان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا حاجیونی در نشست مسئولان بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت در جامعه به ویژه در مدارس امری لازم و ضروری است و در این مسیر اهتمام می‌ورزیم.

\n\n

وی از اجرای طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت در مدارس دشتستان خبر داد و افزود: طرح ملی پرسشگری نظام مراقبت رفتارهای مرتبط با سلامت و عوامل خطرزای بیماری در دانش‌آموزان با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در مقاطع مختلف تحصیلی به طور رسمی اجرایی شده است.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: این طرح در سطح شهرستان دشتستان در 12 مدرسه و توسط 3 نفر پرسنل شبکه بهداشت و درمان به عنوان پرسشگر اجرا شده و در هر مدرسه 10 دانش‌آموز همراه با والدین به سئوالات پرسشنامه پاسخ می‌دهند.

\n\n

به نوشته ی فارس، مسئول واحد سلامت جوانان و مدارس ستاد شهرستان دشتستان نیز گفت: در این طرح علاوه بر پاسخ به سئوالات توسط والدین و دانش‌آموزان، معاینات فیزیکی‌(قد، وزن و فشارخون‌)‌نیز از دانش‌آموزان گرفته می‌شود.

\n\n

زهره چمنکار افزود: از 12 مدرسه، 3 نمونه علاوه بر تکمیل پرسشنامه، برای گرفتن نمونه خون انتخاب شده‌اند که با رضایت والدین و آگاهی مدیر مدرسه انجام می‌شود.

\n\n

وی گفت: خون‌گیری توسط همکاران آزمایشگاه مرکزی دشتستان انجام شده و نمونه‌ها برای بررسی و آنالیز به آزمایشگاه مرکزی استان ارسال می‌شود و در پایان طرح در پایان فروردین ماه پرسشنامه‌ها بررسی نهایی و به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فرستاده می‌شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر