جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۰۸۸
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمنان ملت ایران نگران عملیاتی شدن تفاهم نامه ایران و چین هستند، گفت:جوسازی رسانه های خارجی در مورد حضور نیروهای امنیتی چین در ایران، ناشی از اثر گذاری رابطه استراتژیکی است که بین تهران و پکن وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «شهریار حیدری»در مورد خبر کذب حضور نیروهای امنیتی چین در پروژه‌های نفتی ایران گفت:جوسازی رسانه های خارجی در مورد حضور نیروهای امنیتی چین در ایران ناشی از اثر گذاری رابطه استراتژیکی است که بین تهران و پکن وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قرارداد۲۵ ساله ایران و چین تصریح کرد: دشمنان ملت ایران می‌خواهند اهمیت این تفاهم نامه را با جریان سازی و جوسازی زیر سوال ببرند و به شدت نگران عملیاتی شدن این تفاهم نامه هستند.

نماینده مردم قصر شیرین با تکذیب خبر حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین در ایران گفت:امکان ندارد که ۵ هزار نیروی امنیتی چین در پروژه های نفت و گاز ایران حضور یابند در هیچ جای دنیا این مرسوم نیست و چنین ظرفیتی هم برای کشور ما وجود ندارد.

حیدری اضافه کرد: موضوعات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در حوزه های مختلف نفت و گاز، سیاسی ،اقتصادی و نظامی است و قرار است از ظرفیت‌های دو کشور در این تفاهم نامه استفاده شود و با توجه به سود و تامین منافع ملی دو کشور عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ایران همانند بقیه کشورها نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت:کشورهای نفت خیز، برخی منابع نفتی خود را در اختیار کشورهای صاحب تکنولوژی می‌گذارند این یک بُرد و اقدام موفق است، زیرا بعد از سالها تحریم، کشور قدرتمند اقتصادی می‌خواهد در ایران سرمایه گذاری کند و طبیعی است که کشورهای مانند آمریکا، انگلیس،رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از این موضوع نگران هستند و این هم ناشی از اثر گذاری مثبت تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین است و دلیل خاصی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این جریان سازی برای به حاشیه بردن و منحرف کردن افکار عمومی برای اصل و اهمیت موضوع تفاهم نامه ایران و چین است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شایعه حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چینی برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز کشورمان کذب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر