شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۱۱۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: چند دهه از حضور عملی صنعت و انرژی در منطقه می‌گذرد و صنعت باید مشکل اشتغال جوانان کنگان را حل کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، شیخ محمد جمالی در نماز جمعه اهل سنت کنگان اظهار داشت: فلسفه صبر، رسیدن به هدف‌های عالی و تکامل انسان است و با بردباری، تلاش فرد برای بروز علاقه و استعداد بالا می‌رود و در حقیقت صبر جوهره همه خوبی‌ها است.

وی با تأکید بر این اصل که بردباری سبب تقویت ایمان می‌شود گفت: توکل به خداوند امید آفرینی، اراده خلاق و روح پایداری را در انسان بیدار می‌کند و او را به افق تابناک‌تر رهنمود می‌سازد.

امام جمعه اهل سنت کنگان در خطبه دوم نماز ضمن گرامیداشت قیام خونین مردم تبریز بر علیه رژیم گذشته در بهمن ماه ۵۶، به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی به همین مناسبت اشاره کرد و بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری بیانگر درک عمیق ایشان از این حرکت عظیم مردم و نقش این حرکت در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به حضور گسترده و خودجوش مردم ایران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال گفت، حضور مردم علیرغم محدودیت‌های کرونایی در گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که مردم نسبت به حفظ اهداف و اصول انقلاب با هیچ کسی تعارف ندارند و هر جا نیاز به حضور بوده، بدون توجه به مشکلات در میدان عمل حاضر شده و دشمن را مأیوس کرده‌اند.

جمالی به پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت، جایگاه علمی، هسته‌ای و نظامی امروز ایران اسلامی مدیون فضا و نگاه انقلاب ما در جهت استقلال و نخبه پروری است و اگر امروز دنیا به ما تعظیم می‌کند و دشمن این پیشرفت‌ها را نشانه رفته فقط بخاطر هراس از این پیشرفت‌ها است و دنیا به خوبی می‌داند که ما به دنبال انرژی هسته‌ای صلح آمیز هستیم.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی مسئولان به حل مشکلات شهروندان گفت: متأسفانه مشکل بیمارستان کنگان خیلی جدی و وخیم است و نارضایتی به اوج خود رسیده و این برای شهرستانی که نام پایتخت انرژی کشور را یدک می‌کشد زیبنده نیست.

امام جمعه اهل سنت کنگان به مشکل اشتغال و بیکاری جوانان بومی نیز اشاره کرد و افزود: چند دهه از حضور عملی صنعت و انرژی در منطقه می‌گذرد و مشکل بیماری جوانان بومی به عنوان غده چرکین روز به روز بزرگ‌تر شده و نیاز به جراحی دارد.

وی رسیدگی به مشکل معیشتی شهروندان و برخورد با پدیده شوم گران‌فروشی را بسیار حیاتی و ضروری دانست و خواستار برنامه ریزی مسئولان در برخورد با گرانی‌های افسار گسیخته شد.

جمالی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فرماندار کنگان در مراسم نماز جمعه جامعه اهل سنت، فعالیت‌های انجام شده در این مدت کوتاه حضور فرماندار جدید را قابل قبول دانست و خواستار تلاش و برنامه ریزی جدی و قاطع ایشان در راستای حل مشکلات بیمارستان کنگان، مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده بومی و مشکل معیشتی و گرانی‌ها شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر