سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۱۲۴
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور وضعیت شهرستان دشتی از زرد با خطر متوسط به نارنجی پرخطر تبدیل شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر احمد یزدان پناه روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براین اساس در زمان حاضر شهرستان‌های جم و دیر در وضعیت زرد و دشتستان، دشتی و کنگان در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین تغییرات نقشه رنگ بندی کرونایی کشور شمار شهرستان‌های قرمز استان بوشهر نیز بدون تغییر باقی مانده و شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، تنگستان و عسلویه در وضعیت قرمز پرخطر کرونایی هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اوایل بهمن همزمان با شروع پیک ششم تاکنون شمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در این استان نسبت به دیماه ۶.۵ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس شمار بستری‌های بیمارستانی از ۳۵نفر به ۲۲۳ نفر و جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا نیز از یک نفر در دی ماه به بیش از ۲۳ نفر در بهمن ماه افزایش یافته است.
یزدان پناه یادآور شد: در زمان حاضر ۲۰ درصد از بیماری بستری‌ بر اثر ابتلا به کرونا را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: افرادی که چاق و دیابتی هستند و واکسیناسیون دُز سوم را تزریق نکرده‌اند در صورت ابتلا به اُمیکرون در معرض درگیری ریوی و مشکلات شدیدتری قرار می گیرند.

یزدان پناه اضافه کرد: آنهایی که علائم خفیف دارند می‌توانند در منزل تحت درمان قرار گیرند آنهایی که دارای علائم متوسطی هستند می‌توانند به کلینیک‌های غیربیمارستانی و بیماران با علائم شدید به اورژانس بیمارستانی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: برخلاف دیگر سویه ها در این سویه ابتلا کودکان روند رو به رشدی داشته به نحوی که هفته گذشته یک کودک سه ساله براثر اومیکرون جان خود را از دست داد و این نگران کننده است.

وی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک پرهیز از شرکت و برگزاری دورهمی های خانوادگی و جلسه‌های غیر ضروری تاکید کرد.

یزدان پناه گفت: بیشتر مبتلایان به اومیکرون بدون علامت هستند و هرچقد همه گیری شیوع بیشتری پیدا کند افراد با بیماری زمینه ای در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر