جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۱۸۸
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: دادستان بوشهر گفت: به‌دنبال اجرای طرح آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل خلیج‌فارس ۱۱۷ هزار متر مربع از اراضی ساحلی در شهرستان‌های عسلویه، دیر و تنگستان رفع تصرف شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، علی حسن‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تأکید مسئولان قوه مجریه و قضاییه پس از شناسایی عملیات تخریب تاسیسات حریم ۶۰ متری سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر با همکاری مسئولان استانداری بوشهر و ادارات متولی اراضی دولتی عملیات رفع تصرف تاسیسات حریم سواحل آغاز شد.

وی اضافه کرد: طرح آزادسازی سواحل به استان بوشهر با همکاری اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی و مساعدت نیروی انتظامی پس از صدور دستور قضایی حدود بیش از ۱۱ هکتار به میزان ۱۱۷ هزار متر مربع از اراضی ساحلی در شهرستان‌های عسلویه، دیر و تنگستان رفع تصرف و آماده استفاده عموم مردم شد.

دادستان بوشهر بیان کرد: در شهرستان عسلویه ۸۶ هزار متر مربع رفع، شهرستان دیر ۲۶ هزار متر مربع و در شهرستان تنگستان ۵ هزار و ۳۰۵ متر مربع از اراضی ساحلی بخش دلوار تنگستان رفع تصرف شدند.

حسن‌پور افزود: پیگیری لازم برای رفع تصرف باقیمانده اراضی تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی در دستور کار است.

وی اظهار کرد: پس از آن‌که فهرست تصرفات به دست ما رسید، دیده شد که بسیاری از تاسیسات ضروی و وجود آن‌ها در کنار دریا اجتناب‌ناپذیر استد؛ مانند تأسیسات نفتی، نظامی و عملیاتی که شرایط خاص خود را دارند.

دادستان بوشهر درخصوص ساختمان شرکت ملی نفتکش در خیابان ساحلی بندر بوشهر گفت: دستور لازم به آن ابلاغ شده و برای رفع تصرف و بازگشت به مردم مهلت کوتاه ده روزه داده‌ایم و امیدواریم که انجام شود و اگر نشد پس از ۱۰ روز برخورد قضایی را انجام می‌دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر