سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: پروژه بازیابی اتان فاز ١٢ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود که برای هزار و ٧٠٠ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: پروژه بازیابی اتان فاز ١٢ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود که برای هزار و ٧٠٠ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مهدی یوسفی اظهار داشت: پروژه بازیابی اتان فاز ١٢ از دیگر طرح‌های مهم سرمایه گذاری منطقه ویژه پارس است.

\n\n

وی تصریح کرد: این طرح توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ٩٨ هکتار و با سرمایه گذاری یک میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار اجرا می شود و با راه اندازی این پروژه برای ١٧٠٠ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

\n\n

یوسفی محل احداث پروژه بازیابی اتان فاز ١٢ را منطقه پارس دو کنگان اعلام کرد و افزود: حجم محصولات این پروژه ٢١ هزار تن در سال اعلام شده است و پیش بینی می کنیم با راه اندازی کامل این طرح سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی حاصل شود.

\n\n

وی با اشاره به این که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از بزرگترین مناطق ویژه تخصصی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جهان است، گفت: دسترسی آسان به خوراک اصلی صنایع پایین دستی، فرصتی بی‌نظیر را پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه قرار داده است.

\n\n

یوسفی افزود: فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس با توان جابجایی یک میلیون مسافر در سال، مجتمع بندری پارس با توان پهلو دهی ٢٥ کشتی به صورت همزمان، وجود پالایشگاه‌های متعدد گازی و اراضی مناسب از مهمترین زیرساخت‌های ضروری برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه است.

\n\n

وی با بیان این که طی سال گذشته با حضور وزیر نفت قرعه کشی اراضی هشت پالایشگاه میعانات گازی (طرح پالایشی سیراف) به عنوان مهمترین طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت انجام شد، گفت: این طرح در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ٦٠ هزار بشکه و در مجموع ٤٨٠ هزار بشکه در روز به همراه تاسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی پیش بینی شده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه کلنگ زنی این پروژه در منطقه پارس دو در کنگان انجام شود.

\n\n

یوسفی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح پالایشی سیراف را ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار عنوان و یادآور شد: پالایشگاه‌های میعانات گازی طرح پالایشی سیراف در ٢٧٦ هکتار از اراضی پارس دو کنگان احداث خواهد شد و پیش بینی ما این است که در فاز اول این طرح برای ١٥ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر