پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در خصوص علت درگیری راکب متخلف موتورسیکلت با ماموران پلیس راهور در شهر برازجان و انتشار کلیپ در فضای مجازی بیان داشت: طی چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی مبنی بر درگیری راکب متخلف موتورسیکلت با ماموران پلیس راهور منتشر شد که بلافاصله پلیس بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی، سرهنگ آراوند اظهار داشت:عوامل گشت پلیس راهور دشتستان که در حوالی میدان بیمارستان شهر برازجان مستقر بودند مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ فاقد پلاک به راکبی یک جوان بدون داشتن کلاه ایمنی به صورت خلاف جهت از سمت ضلع جنوبی میدان با سرعت و حرکات مارپیچ  خطرناک در حرکت بود و این گونه رانندگی  تا ضلع شمالی میدان  ادامه داشت.

وی تاکید کرد: با تحقیقات و بررسیهای میدانی دقیق با استعلام از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، مشخص شد موتورسیکلت در تصرف فرد خاطی سرقتی بوده ، راکب موتورسیکلت و همدستانش به منظور فرار از دست قانون و فریب ماموران پلیس اقدام به درگیری صوری با ماموران می نمایند که از صحنه متواری شوند اما با هوشیاری ماموران پلیس راهور موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی بیان داشت: عوامل گشت پلیس راهور شهرستان دشتستان  با رعایت ملاحظات ترافیکی و ایمنی پس از متوقف نمودن وی و تفهیم تخلف به راننده قصد توقیف و انتقال موتورسیکلت را داشتند که وی ضمن تمرد از فرمان پلیس اجازه انتقال را به مامورین نمی داد و همزمان شخص دیگری که دوست وی بود نیز به کمک او آمده و با داد و فریاد و شلوغ کاری و با مقاومت، تهدید و توهین و با سوء استفاده از تجمع و حضور مردم، سعی در متواری نمودن راکب با موتورسیکلت داشت. 

این مقام انتظامی ادامه داد: همان طور که در فیلم منتشر شده پیداست راننده موتورسیکلت به همراه دوستانش همچنان به سر و صدا و مزاحمت برای پلیس و مردم ادامه داده که توسط شخص رئیس پلیس راهور شهرستان که در صحنه حاضر شده بود  به آرامش دعوت شدند. اما در این اثنا شخص ثالثی که خودروی او در ضلع  دیگر میدان پارک بود و موضوع اصلاً هیچ ربطی به ایشان نداشت (همان شخصی که در فیلم با صدای بلند ادعا می کند به من توهین شده) با دخالت و ایجاد مزاحمت برای  خودروی دیگر  پلیس راهور که در حرکت بود با سر و صدای بلند، توهین، تهدید و جمع کردن مردم و جوسازی در معبر عمومی  برای دقایقی باعث ایجاد راهبندان و گره ترافیکی برای خودروهای عبوری دور میدان شد.

سرهنگ آراوند در ادامه تصریح کرد: در ادامه ماموران گشت پلیس راهور با اقتدار ، موتورسیکلت را از ید آن ها خارج و توسط یکی از کارکنان به پارکینگ منتقل کردند.

.فرمانده انتظامی شهرستان بیان داشت: لازم به توضیح است شخص ثالث هیچ ارتباطی به بحث توقیف موتورسیکلت نداشته و احتمال اینکه اقدام او با هدف جوسازی و ضبط فیلم ارسالی بوده متصور است؛ چرا که دقیقاً فیلمبردار فقط از ایشان و زمانی که با صدای بلند و به دروغ می گوید به من توهین شده فیلم گرفته و نامبرده زمانی که مامورین در حال بازگشایی میدان بودند صحنه را ترک کرده است که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و جهت شناسایی افراد متخلف موضوع در دستور کار پلیس است.

 وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا عدم تمکین از پلیس جرم محسوب شده و با فرد خاطی به شدید ترین وجه ممکن برخورد می شود بیان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران کمال ادب و متانت و صبوری را حتی در مقابل مجرمان به خرج داده اما با اقتدار به وظبفه خود برای برقراری امنیت عمل می کند و با کسانی که مانع انجام وطیفه پلیس شوند بدون هیچ گونه مماشاتی بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: تهیه این کلیپ از روی غرض بوده و شناسایی افرادی که از روی غرض ورزی اقدام به چینش چنین سناریویی کرده اند در دستور کار پلیس قرار دارد.  

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی، پلیس دستگیری متهم را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر