پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۵۷۵
جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر با اشاره به طولانی شدن روند انتصابات در استان بوشهر، گفت: استاندار و تیم کاری ایشان خصوصاً تیم گزینش در بعضی مسائل مردم را خیلی معطل نکنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به برکات ماه رجب، اظهار داشت: آمادگی نفس برای مغفرت در ماه رجب بسیار بالاتر از ماه‌های دیگر است و خداوند توجه ویژه ای به توبه کنندگان دارد.

امام جمعه موقت بندر دیر با تاکید بر استفاده از فیوضات ماه رجب، بیان کرد: دعاها، روزه‌ها و زیارات ماه رجب محکی برای سنجیدن خود ما است که آیا توانسته‌ایم اهل ذکر و به خدا نزدیک شویم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حمید باکری، ادامه داد: در جریان نهضت حضرت امام خمینی (ره) و قبل از پیروزی انقلاب تا ایام مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس و تاکنون که در مسیر حفظ اسلام و مسلمین در عرصه‌های مختلف دفاع از حرم‌ها و وطن و سلامت مؤمنین و مسلمین شهدای عزیزی به اسلام تقدیم کرده‌ایم و باید قدر خون شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بدانیم.

سعیدی عنوان کرد: گاهی افرادی متأسفانه غفلت کرده و مسائلی را مطرح می‌کنند که شایسته نیست؛ هرچیزی در مخیله و ذهن ما حرکت کند شاید توجیه داشته باشد اما آرمان‌های امام و شهدا و اسلام و اهداف انقلاب اسلامی را به هیج وجه نمی‌توانیم درباره آنها ایجاد ذهنیت کنیم و برای همه مردم و مسئولین ما مسئولیت سنگین است.

وی افزود: در سخن گفتن‌ها و اظهارنظرها و برخورد و خدمت رسانی به مردم اگر ما به زحمتی می‌افتیم این مسئله را مدنظر داشته باشیم که شهدا هشت سال در دفاع مقدس جنگیدند و بعضی از آنها هنوز مفقودالاثر هستند و خانواده‌های آنها چشم انتظار هستند، بنابراین اگر ما رفاه و آسایش و تجمل گرایی و امثال اینها را در نظر بگیریم و مقداری مشکل را متقبل نشویم و به راحتی از آرمان‌های شهدا دست بکشیم، ظلم است.

لزوم تقویت روشنگری

امام جمعه موقت دیر گفت: اگر کسی با این فکر و ایده هست که او باید راحت باشد، سخت در اشتباه است زیرا عموم ملت در جنگ تحمیلی و بعد از آن در برابر تحریم‌های کمرشکن دشمن ایستادگی کردند تا خط امام و شهدا با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با تقوا و اخلاص و ارادت به اهل بیت و پیروی از پروردگار به این مقام رسید و توانست با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بر داعش و مستکبرین حامی آنها در منطقه و غرب غلبه کرد.

سعیدی یادآور شد: جامعه ما با توسل به اهل بیت و پیروی از امیرالمومنین (ع) باید با معنویت و افزودن و تقویت اعتقادات خود را برای مبارزه با همه مشکلات آماده کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم (ع)، افزود: شاید آزادگان ما بتوانند بخشی از سختی‌ها و مشقات این امام بزرگوار در زندان را درک کنند.

خطیب جمعه دیر ابراز کرد: امام با وجود سختی‌های زندان از مبارزه دست برنمی دارد و تبیین و روشنگری می‌کرد و از وظیفه اش دست نکشید.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، افزود: در حالی که دشمنان به دنبال به انحراف کشیدن ذهن بشریت هستند همه کسانی که تریبون دارند باید مبانی انقلاب را تبیین و نسبت به یاسی که دشمن بر ملت وارد می‌کند روشنگری کنند، بنابراین همه آحاد مردم و ما مسئولین باید برای جهاد تبیین اثربخش و منظم همراه با منطق و یقین تلاش کنیم.

لزوم توجه به تربیت اسلامی

امام جمعه موقت بندر دیر با تبریک روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، بیان داشت: امیدواریم ما از این روز و مناسبت این تصمیم را بگیریم با تبیینی که انجام می‌دهیم برای انقلاب سلیمانی‌ها تربیت کنیم و با تربیت نیروهای کارآمد و مؤمن و متدین و انقلابی زمینه را برای ظهور تمدن اسلامی فراهم کنیم.

وی درباره روز ملی حمایت از مصرف کننده، اضافه کرد: با رعایت اصول و استانداردها و کنترل شرایط راهی پیش گرفته شود که حقوق مصرف کنندگان است راهی پیش گرفته شود که حقوق آنها در همه ابعاد پزشکی و اقتصادی و بهداشتی و … رعایت شود.

سعیدی با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص)، عنوان کرد: پیامبر با اخلاق و رفتار و معجزه آسمانی و کتاب خدا اسلام کامل را به بشریت عرضه داشتند تا بشریت برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی گفت: بعثت پیامبر به یک روز و دو روز و یک سال و صد سال و یک قرن نیست و تا قیام قیامت اثر این بعثت ظهور و بروز خواهد داشت.

امام جمعه موقت بندر دیر اظهار کرد: اخیراً آمریکا با شکست در سوریه و عراق و یمن و کشورهای اسلامی نقشه‌ای طراحی کرد که جبران کند و آن ایجاد فتنه بین روسیه و اوکراین است.

وی افزود: مسئولین کشور ما هم اعلام کردند که راه حل نظامی هیچ وقت راه درستی برای حل مناقشات و اختلافات نیست و این مسائل باید از طریق دیپلماسی و پیگیری‌های سیاسی حل شود.

سعیدی تاکید کرد: اگر ناتو و غرب و آمریکا مدعی دموکراسی و رعایت حقوق بشر هستند بدانند اولین کسی که در این جنگ‌ها ضربه می بیند نوع بشر است.

مردم را معطل نکنید

وی درباره طولانی شدن روند انتصابات در استان بوشهر، عنوان کرد: استاندار و تیم کاری ایشان خصوصاً تیم گزینش در بعضی مسائل مردم را خیلی معطل نکنند و مسئولینی که برای کمک دادن به فرمانداران و نیروهایشان لازم است را سریع‌تر و با دقت انتخاب کنند نه اینکه با وسواس که گاهی اوقات خدای نکرده آبروی افرادی میان می‌آید و امروز اسم شأن مطرح شده و فردا رد می‌شود.

امام جمعه موقت دیر تاکید کرد: اگر بنا است شخصی معرفی شود باید تیم انتصاب یا انتخاب این قدر قوی باشد که نیرو را کاملاً بشناسد و بعد مطرح شود نه اینکه در اواخر یا میانه راه دوباره دچار شک و تردید می‌شوند.

وی گفت: این هم یک توصیه دلسوزانه است و هم بار معنوی دارد که آبروی افراد حفظ شود و هم نیاز مردم است، قطعاً یک فرماندار معاونینی می‌خواهد و بایستی هم خود ایشان و هم دیگران سریع‌تر اقدام کنند که البته کارهایی هم انجام شده است؛ در خصوص سایر پست‌ها در اقصی نقاط استان هم این مقوله لازم بود که مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: من تشکر می‌کنم، دقت در انتخاب افراد لازم است نیروهای انقلابی باید باشند اما سرعت را در نظر داشته باشیم و به نیاز مردم به نیروهایی جهت خدمت دهی به جامعه و پذیرفتن مسئولیت هم توجه کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر