سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۸۹۷
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: بخشدار ریگ گناوه گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌های هر ساله موجب طغیان رودخانه شور این بخش و سیل می‌شود، به منظور پیشگیری از خسارت ناشی از این حوادث بویژه در مناطق همجوار این روخانه از جمله روستای رودشور، لایروبی آن در دستور کار اداره منابع آب این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، ضرغام محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در پی بازدید چندساعته از مسایل و مشکلات روستاهای رودشور و کوهک از توابع این بخش اتخاذ شده است.

وی اظهارداشت: در این بازدید همچنین وضعیت افزایش ارتفاع سیل بند رودخانه شور بررسی و مقرر شد اداره منابع آب گناوه  نسبت به تامین اعتبار لازم برای حل  این مشکل اقدام کند.
بخشدار بندرریگ گفت: با توجه به اینکه بخشی از سیل بند روستای رودشور در جریان بارندگی  و طغیان رودخانه‌های فصلی بالادست دچار آسیب شده است ، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری روستا مکلف به  ترمیم و اصلاح نقاط آسیب دیده شدند.

وی بیان کرد: در بازدید از روستای کوهک ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم و دهیار آن، مسایل و مشکلات بررسی شد که تصمیم برای فعال شدن پروژه زمین چمن مصنوعی به عنوان یکی از پروژه‌های مطرح بخشی از آن است.

محمدی گفت: فعال شدن این پروژه نیازمند اعتبار است که تامین بخشی از  آن، توسط  اداره ورزش و جوانان استان بوشهر و مبادی ذی‌ربط باید پیگیری  شود.
بخشدار ریگ افزود:  در باره تامین و تخصیص اعتبارات ۵۰ درصد سهم روستاها، با توجه به عدم توانایی مالی برخی روستاها، اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نسبت به ارائه پیشنهاد و تامین اعتبارات این حوزه از طریق تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اقدام لازم به عمل آورد.
وی بیان کرد:  باتوجه به اینکه مسیر ورودی بندر ریگ در محل تقاطع روستای کوهک، به دلیل دست اندازی و ناهمواری های فراوان، موجب حوادث جاده‌ای از جمله تخریب خودروها و تلفات جانی احتمالی می‌شود، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مدت یک هفته برای حل مشکل و تقویت زیرساخت  این مسیر اقدام و نتیجه را اعلام کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر