جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۰۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تغییر نگاه‌ها به مقوله علم گفت: زیرساخت‌های علمی و آموزشی استان بوشهر باید تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار هیئت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی باید یک افق داشته باشیم، اظهار کرد: نگاه به علم باید بر اساس تولید علم، تبدیل آن به فناوری‌ها، تولید محصول و از آن طرف مرجعیت علم باشد که ماحصل آن تبدیل علم به قدرت، ثروت و رفاه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر می‌خواهیم تحصیلات مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی بر مبنای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت و رفاه باشد باید نگاه ما به علم کاملاً تغییر کند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر اکثر تحصیلات برای بحث اشتغال است که این عقب افتاده‌ترین نگاه به علم است و این همان مرگ علم است.

وی ادامه داد: تحصیل علم چیزی فراتر از این است و ما برای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت و رفاه باید به این سمت گرایش پیدا کنیم که همه در چارچوب رحمت علمی خداوند به جامعه بشری باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در دهه اخیر با هدایت‌های مقام معظم رهبری و بحث جنبش نرم افزاری، حرکت‌های نوینی در این امور در کشور صورت گرفته اما ما از تمدن علمی خودمان در زمان ابوعلی سینا و سایر دانشمندانمان خیلی عقب هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: به همین خاطر روش تحصیل، تحقیق و پژوهش ما در کشور باید بر اساس تسلط بر حوزه دانش، تولید و مرجعیت علمی باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌های ما خصوصاً دانشگاه آزاد یک فرصت هستند که جامعه دانشی کشور به سمت و سویی هدایت شود که فردی دانشمند و عالم تربیت شده و بتواند در حوزه علم یک تحول ایجاد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر