پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۳۰
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: استاندار بوشهر از همکاری استان بوشهر برای اجرای برنامه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بوشهر حمایت شده و گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در افتتاح مرکز قرنطینه دام در بوشهر اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی با سرمایه‌گذاران قطری را با جدیت در دستور کار داریم و طرح‌های مهمی در این راستا اجرا می‌شود.

وی از تلاش برای توسعه روابط سیاسی و امنیتی با کشور دوست، همسایه و برادر قطر خبر داد و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به کشور قطر تفاهم‌نامه‌های گوناگون برای ارتقا سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر منعقد شد.

استاندار بوشهر جام جهانی قطر را یک فرصت بسیار مهم دانست و ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به قطر، ایران به‌عنوان پشتیبانی این کشور در مسابقات جام جهانی تعیین شده است.

وی افزود: در مرکز قرنطینه دامپزشکی در بوشهر دام‌های ایرانی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و دام‌های دیگر از دیگر نقاط دنیا در این ایستگاه نگهداری و قرنطینه و سپس صادر می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر می‌تواند در پشتیبانی مواد پروتئینی مورد نیاز برای مسابقات جام جهانی قطر مؤثر باشد اضافه کرد: در تکمیل این طرح یک کشتارگاه صنعتی بزرگ و صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر به‌عنوان وارد کننده دام و صادر کنندگان گوشت قرمز می‌شود که در این راستا جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان بوشهر با سرمایه‌گذار قطری در اجرای زیرساخت‌های لازم همکاری می‌کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خاطر نشان کرد: البته در مورد خطوط پروازی و فعالیت فرودگاهی، اسکان مسافر و دیگر طرح‌ها زیرساخت‌هایی در بوشهر و کیش آماده می‌شود تا در جام جهانی به کشور قطر کمک و پشتیبانی کند.

بوشهر به‌عنوان مرکز قرنطینه دامپزشکی انتخاب شده و در قرنطینه دام بوشهر تلاش می‌شود بیماری‌ها مهار و کنترل شود و در این زمینه سلامت دام‌ها حائز اهمیت است.

زمین و محل اجرا این قرنطینه در بوشهر مطلوب و مناسب است و استانداردهای بهداشت جهانی مورد توجه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر