چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۳۸
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا پنجشنه با ورود سامانه بارشی همراه با باد شدید برای این استان آبگرفتگی معابر و مواجی خلیج فارس پیش بینی شده می شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فردا با ورود سامانه بارشی به این استان، بارش پراکنده باران همراه با وزش تندباد، گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اوج فعالیت سامانه بارشی برای مناطق شرقی و مرتفع است که انتظار می‌رود در این زمینه تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی اندیشیده و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین با توجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید جنوبی شرقی در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه، ارتفاع موج دریا تا سه متر افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: از عصر روز جمعه تا پایان روز یکشنبه هفته آینده نیز وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمالی غربی گاهی تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که منجر به مواج شدن دریا می‌شود.

مساعدی افزود: با این وضعیت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس هشدار داده می‌شود و  دریانوردان نیز باید از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی به تدریج از بامداد امشب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر درساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در مناطق جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۶، مد اول ۰۸:۴۰، جزر دوم  ۱۳:۵۰ و مد دوم ۲۰:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر