جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۸۲
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: یک مسئول دولتی عراق از سفر قریب الوقوعِ هیات بلندپایه این کشور به ایران خبر داد.

به گزارش فکرشهر از شفقنا از الفرات، «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق اظهار داشت: هیاتی از وزرای برق، نفت، دارایی و مدیر بانک تجارت عراق به زودی بنا به دستور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به ایران سفر خواهد کرد.

العبادی گفت: این هیات با طرف ایرانی درباره مساله بدهی عراق به ایران بابت واردات گاز و دستیابی به راهکاری برای تسویه این بدهی‌ها رایزنی خواهد کرد.

«عادل کریم»، سرپرست وزارت برق عراق ماه گذشته اعلام کرده بود که بدهی این کشور به ایران بابت واردات گاز حدود ۱.۷ میلیارد دلار است و ما از واشنگتن می‌خواهیم که اجازه دهد این مبلغ را به صورت نقدی به ایران پرداخت کنیم.

عراق برای مقابله با کمبود انرژی که چندین دهه با آن دست به گریبان است، رو به ایران کرده و حدود یک‌سوم برق و گاز خود را از این کشور وارد می کند اما به دلیل تحریم‌های اعمالی دولت وقت امریکا به ریاست دونالد ترامپ علیه تهران، بغداد نمی‌تواند پول این واردات را به صورت نقد پرداخت کند لذا ایران ناچار است از این پول برای خرید دارو و یا غذا استفاده کند.

عادل کریم اظهار داشت: بدهی عراق به ایران حدود ۱.۶۹۲ میلیارد دلار است که از سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل تحریم‌ها انباشته شده است، این مبلع نزد بانک تجارت عراق واریز شده اما نمی توان آن را به دولت ایران پرداخت کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر