پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰

فکرشهر: فرمانده عملیات آزادسازی نبل الزهرا سوریه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت بعنوان مربی و معلم بزرگ شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) بود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار عبدالرحمان پورجوادی پنجشنبه شب در آیین نخستین یادواره شهدای مدافع حرم گناوه در گلزار شهدای این شهرستان افزود: شهید  سلیمانی با شجاعت، دارای اخلاص  و ایمان به خدا و مطیع ولایت فقیه در عرصه‌های نبرد علیه کفار و باطل حضور داشت و حماسه‌های ارزنده‌ای در این راه خلق کرد.

وی گفت: نقش شهید سلیمانی در محور مقاومت  بر کسی پوشیده نیست و ویژگی‌های شاخص این شخصیت ارزشمند ، او را به الگویی بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه جهانیان تبدیل کرده است.

پورجوادی با  تشریح ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت: این شخصیت بزرگ  ذوب در ولایت فقیه  و عاشق و شیفته اهل بیت (ع)  بود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در زمانی که داعش به سوریه حمله کرد در برابر  این گروه تکفیری ایستاد و آنها را با نیروهای جبهه مقاومت که تشکیل داده بود، شکست داد. 

جانشین بازرسی قرارگاه امام حسین (ع) گفت: شهدای مقاومت و شهید سلیمانی از امنیت کشور دفاع کردند و اگر نبودند، داعش در مرزهای کشور وارد می شد و باید با آنها می جنگیدیم.

وی به بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب در جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) اشاره کرد و اظهارداشت: رهبری در بیانات خود به دو نکته مهم اشاره کردند که باید دیگر کشورها آن را نصب العین خود قرار دهند.

وی افزود:کشورهایی که تکیه و اعتماد به آمریکا و ناتو کردند ببینید چه قدر پشت آنها را خالی کردند و این نکته باید برای جهانیان بخصوص کشورهای منطقه درس و عبرت شود..

پورجوادی، توجه و اهتمام به وحدت را از دیگر نکات بیانات مهم سخنان رهبری دانست و گفت: وحدت و انسجام بین آحاد جامعه ارزش و اعتبار و منزلت به ملت و کشور عطا می کند.

وی بیان کرد: وقتی کشور از نعمت ولایت فقیه برخوردار باشد، ایمان باشد و وحدت وجود دارد هیچ آسیبی به ممکلت نخواهد رسید. 

فرمانده عملیات آزادسازی نبل الزهرا سوریه وحدت را یک رمز موفقیت برای مسلمین دانست و گفت: خدشه دار کردن وحدت ملت اشتباه محض است و شهید سلیمانی در حفظ وحدت مسلمین نقش آفرین بود.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم به تعبیر رهبرمعظم انقلاب امتیازاتی نسبت به شهدای دوران دفاع دارند.

فرمانده عملیات آزادسازی نبل الزهرا سوریه گفت: در دفاع مقدس شهدا و رزمندگان در مملکت از کشور دفاع کردند اما شهدای مدافع حرم چندین هزار کیلومتر از مرز کشور در غربت به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم بصیرت بالایی دارند که از ولی و امام خود پیروی و تبعیت کردند و در حیطه جغرافیایی ،  حد و مرزی نمی شناسند.

پورجوادی  با تقدیر از برگزارکنندگان این آیین معنوی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) گناوه به همت هیات منتظران و با استقبال پرشور مردم این شهرستان با محوریت شهید حسین کیانی اولین مدافع حرم کشور و سه شهید دیگر  عیدمحمدرضایی، مصطفی حکیمی و محمدحسین سراجی برگزار و برنامه های مختلفی اجرا شد.

گفت وگو با دو مادر شهید حسین کیانی و عیدمحمدرضایی در جمع شرکت کنندگان توسط مجری، مداحی و دلنوشته با عنوان شهید مدافع حرم از عمده برنامه ها بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر