شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۲۵
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه این شهرستان در اعماق خود گنج و ثروت دارد گفت: وضعیت مدارس و بیمارستان عسلویه زیبنده نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در همه حال رضایت حق‌تعالی را رضایت نفس مقدم بشماریم.

وی اضافه کرد: شعبان ماه نبی مکرم اسلام (ص) است؛ نعمت وجود پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراج منیر است و آنقدر عظیم است که لایق منت گذاری از سوی خداوند بر بندگان است.

امام جمعه موقت عسلویه تاکید کرد: نعمت وجود رحمت لعالمین نعمت بزرگی است که خداوند در قرآن فرموده است که بر شما منت گذاشتم و پیامبری از جنس خودتان برانگیختم تا آیات خدا بر شما بخواند و شما را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد.

حجت الاسلام بدری خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر (ص) از بزرگترین نعمت‌ها و هدیه‌های الهی است؛ مؤمنین برای این نعمت شکرگزار هستند و از نور هدایت آن بهره می‌برند.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم اشاره کرد و افزود: این ویژگی تنها مختص پیامبر اسلام (ص) است؛ یکی اینکه ختم المرسلین و خاتم الانبیا است و نبوت با او تمام می‌شود و دیگری اینکه نام و نشان او در تورات و انجیل آمده است.

امام جمعه موقت عسلویه تصریح کرد: دیگر ویژگی پیامبر (ص) به معراج رفتن است که هیچ پیامبری به معراج نرفت و نزدیک ترین مقام قربت به خداوند کسب کرد و این مقام به هیچ پیامبری نرسید.

لزوم برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان

وی ادامه داد: دیگری ویژگی پیامبر اسلام (ص) این است که خداوند و فرشتگان دائم بر او صلوات و درود می‌فرستند. در برخی موارد اقوام و پیروان و شهر و دیار پیامبران دیگر اگر نافرمانی می‌کردند دچار عذاب الهی می‌شدند ولی عذاب عمومی از قوم و پیروان پیامبر اسلام (ص) برداشته شد. پیامبر با حلم و اخلاق حسنه خود در وجود مردم وارد شد و دل‌ها را فتح کرد.

بدری افزود: ماه شعبان ماه پیامبر (ص) و در این ماه عزیز میلاد امام حسین (ع) وروز پاسدار میلاد ابوالفضل العباس و روز جانباز و میلاد امام سجاد داریم و در نیمه ماه میلاد قطب عالم امکان حضرت مهدی داریم بیاییم مراسم و جشن‌های ماه شعبان را با شکوه برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: جشن نیمه شعبان همه کمک کنند کاروان شادی راه بیندازند و ایستگاه صلواتی دایر کنید و شهرها و مساجد و محله و معابر را تزئین کنید و فضای شهرها را تغییر دهید و خانه‌ها و منازل را زینت کنید. همه برای برپایی جشن نیمه شعبان بسیج شوند.

امام جمعه موقت عسلویه به موضوع حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و افزود: اوکراین درس عبرتی بود برای کسانی که به آمریکا اعتماد کردند حواسمان باید جمع باشد که نباید به آمریکا و بیگانه اعتماد کنیم چون در آخر رها می‌کنند.

وی گفت: آمریکا کوچک‌ترین کاری برای اوکراین نکرد باید متکی به توان خودمان باشیم. اتکای ما به کشور خودمان باشد و گوشمان به لسان ولی فقیه و رهبرمان باشد. حضرت آقا بارها فرمودند نباید و نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد. قضیه اوکراین واضح‌ترین نمونه است و اگر حکمت و هدایت مقتدا و مولای ما نبود شاید تا الان سالم در نرفته بودیم. اینها اعتماد کردند و بیچاره شدند باید مایه عبرت برای سایر کشورها و دولتمردان و مردم باشد.

عسلویه ویژه‌تر دیده شود

امام جمعه موقت عسلویه به مسائل و مشکلات شهرستان عسلویه اشاره کرد و افزود: مسئولین استانی و شهرستانی و نماینده‌ها باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان عسلویه داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرستان عسلویه در اعماق خود گنج و ثروت دارد. گنج‌های نهفته دارد اما مردم در بالای این در رنج و سختی هستند. بوی گاز آلودگی مال اینهاست، توقع زیادی نداریم و انتظار می‌رود که مشکلات کمتر شود.

بدری اضافه کرد: مردم انتظار دارند از نعمت و ثروتی که مال خودشان است و دیگران استفاده می‌کنند بهره ببرند. متأسفانه مسئولان به عسلویه توجه کمتری می‌کنند؛ بیمارستان و مدارس را ببینید که زیبنده عسلویه نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان عسلویه ثروت و دارایی دارد ولی کم توجهی می‌شود؛ تعدادی از جوانان بومی ما در این بیمارستان کار می‌کنند و چند سال می‌گذرد وضعیتشان تغییر نکرده است.

بدری با تاکید بر اینکه شرکت‌ها به مردم شهرستان و جوانان توجه کنند اظهار داشت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی باید بهتر شود و وضعیت اشتغال و بیمارستان و مدارس باید بهتر شود.

وی ادامه داد: در مدارس لوازم جزئی نیست، جایی که گنج دارد نباید رنج داشته باشد. تا کی نمی‌خواهند به مردم توجه کنند، دارایی اینها را برداریم و چیزی عاید مردم نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر