شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۳۲
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد که مسکو هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد.

به گزارش فکرشهر از فارس، پوتین طی مراسم برافراشتن پرچم روسیه در کشتی «مارشال روکوسوفسکی» گفت: «ما بارها نشان داده‌ایم و آماده نمایش مجدد هستیم، اگر کسی نخواهد در چارچوب یک همکاری با ما راه بیاید و در این راه به خودش و ما آسیب برساند، ما در هر صورت به وظایف خود عمل خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی توضیح داد: «باید برخی از پروژه‌ها را اندکی به سمت راست حرکت دهیم تا صلاحیت‌های بیشتری را به همان روشی که برای تعدادی از پروژه‌های دیگر انجام دادیم، به دست آوریم».

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه وظایف پیش روی این کشور انجام خواهد شد، افزود: «در نهایت ما از این امر منتفع خواهیم شد، زیرا همانطور که گفتم صلاحیت‌های بیشتری را به دست خواهیم آورد».

پوتین با تاکید بر اینکه روسیه هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد، گفت مسکو تنها به اقدامات منفی سایر کشورها پاسخ می دهد.

به نوشته ریانووستی، وی ادامه داد: «تمام اقدامات ما، اگر رخ دهد، همیشه منحصراً در پاسخ به برخی اقدامات غیردوستانه علیه فدراسیون روسیه انجام می‌شود. من فکر می‌کنم که همه باید به این فکر کنند که چگونه روابط را عادی کنند، به طور عادی همکاری کنند و روابط را به طور عادی توسعه دهند».

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که بلاروس به حضور در بالتیک و تأسیسات بندری این کشور علاقه‌مند است و گفت که وی امروز این موضوع را با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در میان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، پوتین اضافه کرد: «امروز ما فقط با رئیس جمهور بلاروس در این مورد صحبت کردیم. دوستان بلاروسی ما علاقمند به حضور در بالتیک هستند و علاقمند به توسعه تاسیسات بندری خود هستند. شما می‌دانید که من نیز از این موضوع حمایت می‌کنم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کشورهای همسایه روسیه هشدار داد که اوضاع را متشنج و تنش‌ها را تشدید نکنند.

به نوشته ریانووستی، رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورهای همسایه اوضاع را تشدید نکنند و محدودیت ایجاد نکنند زیرا روسیه به تعهدات خود عمل کرده و خواهد کرد.

پوتین تصریح کرد: «من همچنین به آنها (کشورهای همسایه) توصیه می‌کنم که اوضاع را تشدید نکنند، هیچ محدودیتی اعمال نکنند. ما به تمام تعهدات خود عمل می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر