شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۷۰
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: سال گذشته ۶۳ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان رخ داد که امسال به هشت فقره کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا منتظری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما در زمینه منابع طبیعی تجدیدپذیر شامل جنگل‌ها و مراتع و… مسئولیت داریم.

وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه برای ایجاد یک هکتار جنگل در مناطق گرم و خشک به ۲۰ میلیون تومان هزینه نیاز است اضافه کرد: حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع در استان بوشهر با جدیت دست اقدام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه جنگل در دنیا حدود ۰.۸ هکتار است خاطرنشان کرد: این سرانه در کشور ما حدود ۰.۲ هکتار است که استان بوشهر نیز حدوداً همین میزان را دارد.

اجرای ۲۰ پروژه آبخیزداری

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۷۰۰ خانوار بهره‌بردار از مراتع در استان بوشهر داریم اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ واحد دامی از این مراتع تعلیف می‌کنند و ۸۰ کیلوگرم علوفه از هر هکتار برداشت می‌شود.

منتظری با اشاره به اجرای ۲۰ پروژه آبخیزداری در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: ۴۷ سازه با اعتبار هزار و ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده که توان ذخیره‌سازی ۹ میلیون مترمکعب روان‌آب را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ هزار هکتار از مراتع استان بوشهر ممیزی شده است ادامه داد: در ۷۰۷ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر ۷۸ پلاک مشخص و سند تک برگ صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به مقابله با تصرفات غیرمجاز و جلوگیری از قطع و تخریب درختان افزود: در این راستا اقدامات مراقبتی در سطح استان انجام شده است.

بیابان‌زدایی در ۴۷۰۰ هکتار

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۳۳۲ هکتار اراضی بیابانی وجود دارد گفت: امسال عملیات بیابان‌زدایی در چهار هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی استان انجام شده است.

منتظری با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵ فقره کشفیات چوب در استان بوشهر داشته‌ایم ادامه داد: طی این مدت یک تن ذغال غیرمجاز نیز در استان کشف و توقیف شده است.

وی یکی از تهدیدات اصلی منابع طبیعی را وقوع آتش‌سوزی دانست و افزود: سال گذشته ۶۳ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان داشتیم که امسال به هشت فقره کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: سطح حریق در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ هکتار بود که امسال به ۹۰۰ هکتار کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر