جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۸۰
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خبر داد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ شنبه 14 اسفند ماه، 148 نفر است.

به گزارش فکرشهر، احمد یزدان پناه اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 44 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند که ابتلای 11 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 25 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: متاسفانه از مجموع موارد بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه کرونایی، 15 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

افزایش موارد فوتی در استان

دکتر یزدان پناه درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده، بیان کرد: متاسفانه امروز 4 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا آقایی 87 ساله با سابقه بیماری زمینه ای فشار خون و 3 خانم با  79، 75 و 62 سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی، مغزی، دیابت و فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 39 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 11 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

دکتریزدان پناه افزود: تا کنون 2110  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع پاندمی کرونا در کشور تاکنون 102386  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

آخرین وضعیت رنگبندی کووید_19 در استان

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرستان‌های استان گفت: طبق اطلاعیه وزارت بهداشت شهرستان دیر تنها شهرستان قرمز در استان بوشهر است.

دکتر یزدان پناه اظهار کرد: 5 شهرستان بوشهر، گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه در وضعیت نارنجی و پر خطر بوده همچنین 4 شهرستان دیلم، دشتستان، دشتی و جم در وضعیت زرد و خطرناک کرونایی قرار دارند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: از آحاد هم استانی های شریف خواهشمندم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

آخرین آمار کرونا در ایران/ فوت ۱۵۴ نفر در شبانه روز گذشته

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴هزار و ۸۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۵۴ نفر نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

از دیروز تا امروز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۷۱۹ هزار و ۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر