چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۸۷
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: یورونیوز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که تحریم‌های غرب علیه کشورش مثل اعلان جنگ است. آقای پوتین اضافه کرد که مسکو باید از روس‌زبانان در شرق اوکراین و همچنین از منافع ملی خود دفاع کند.

وی که در جلسه‌ای تلویزیونی با حضور کارکنان شرکت هوایی آئروفلوت، بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه، شرکت کرده بود گفت که روسیه می‌خواهد اوکراین «عاری از نظامی‌گری»، «نازی‌زدایی» و دارای «موضع بی‌طرف» شود.

آقای پوتین اضافه کرد هر کشوری که به دنبال ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین باشد، از نظر مسکو وارد درگیری شده است. وی در این باره گفت: «هر حرکتی در این راستا از نظر ما مشارکت در یک درگیری مسلحانه از سوی آن کشور تلقی خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور «تقریبا تمام زیرساخت‌های نظامی اوکراین را نابود کرده است»، گفت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین «پیامدهای عظیم و فاجعه‌بار نه تنها برای اروپا، بلکه برای کل جهان» خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین همچنین در پاسخ به شایعات درباره اجرای قانون حکومت نظامی در روسیه گفت که برنامه‌ای برای اعلام چنین فرمانی ندارد. او در این‌باره گفت: «حکومت نظامی (...) در موارد تجاوز خارجی اعمال می‌شود، به ویژه در مناطقی که درگیری در آن جریان دارد. ما اکنون چنین وضعیتی نداریم و امیدوارم پیش هم نیاید.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر