پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۹۲
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: براساس تاکید رئیس جمهور حل مشکل مسکن و اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مهمترین اولویت این استان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح ۲۸۸ واحد مسکونی و جشن خودکفایی ۲هزار و ۲۴۵ خانوار مددجویی استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور همزمان با سراسر کشور انجام شد در گفت وگو با ایرنا افزود: با همه اقدامات انجام شده در استان بوشهر اما هنوز ۲هزار و ۴۸۰ مددجوی کمیته امداد در این استان فاقد مسکن هستند که باید در مدت ۲ سال آینده همه این افراد صاحب مسکن شوند.

وی بیان کرد: در همین راستا کمیته امداد استان بوشهر باید یک کارگروه تخصصی با حضور راه و شهرسازی و بانک‌ها تشکیل و روند خانه دار شدن مددجویان این استان را پیگیری و روان سازی کند.

محمدی زاده اضافه کرد: همچنین باید همه توان استان بوشهر برای اشتغال مددجویان گذاشته شود و در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی تنظیم شود تا با حمایت از این طرح‌ها موضوع اشتغال مددجویان سامان یابد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با واگذاری زمین‌هایی با متراژ ۲۰۰ متری به مددجویان زمینه راه اندازی کارگاه‌های کوچک برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد و از این طریق ضمن ایجاد شغل زمینه خودکفایی این افراد نیز فراهم شود.

 محمدی زاده افزود: تلاش می‌شود با این راهکار مددجویان کارآفرین کمیته امداد صاحب کارخانه‌های کوچک و زمینه ایجاد ثروت برای خدمت به مددجویان شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد این کارخانه های کوچک و تبدیل مددجویان کمیته امداد به کارآفرین مشکل اشتغال این جامعه برطرف شود و از این راه جمعیت زیر پوشش کمیته امداد سال به سال کاهش یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ۲۸۸ واحد مسکونی افتتاح شده ۲۲۰ واحد از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ۶۰ واحد نیز از محل بودجه سنواتی کمیته امداد احداث شده است.

محمد رضا میری افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی ۵۰ متری ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از اول سال تاکنون ۵۲۹ واحد مسکونی در استان بوشهر احداث و تکمیل شده که از این تعداد تاکنون ۲۴۱ واحد افتتاح شده است.

میری اضافه کرد: در قالب تفاهم نامه سه جانبه بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان ۷۴۰ واحد مسکونی در استان بوشهر در دست اجرا است که تا پایان سال ۱۴۰۱ این واحدها تکمیل می‌شوند.

وی یادآور شد: برای احداث این واحدهای مسکونی ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که از این میزان ۸۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی از محل تسهیلات از طرف بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

میری با اشاره به خودکفایی ۲هزار و ۴۴۵ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر گفت: این طرح‌های خودکفایی در زمینه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنعت و معدن، صیادی، حمل ونقل، زنبور داری، پرورش طیور است که برای هریک از این طرح‌ها ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۹هزار و ۴۰۶ نفر از مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر در سال جاری ادامه داد: امسال ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پیش بینی شده که تاکنون ۲۷۳ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب و ۶هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

میری با بیان اینکه ۲هزار و ۴۷۵ نفر نیز از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند. اضافه کرد: در این مدت چهار هزار و ۲۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد نیز از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

در زمان حاضر ۹۸ هزار نفر از جمعیت استان در قالب ۴۷ هزار خانوار معادل هشت درصد جمعیت استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر