جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۳۱
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر دیلم استان بوشهر گفت: این جمعیت نهایت همکاری را با یک خانواده عشایری که یکی از اعضای آن در ناحیه کوهستانی و صعب العبور براثر حادثه فوت شده بود، انجام داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیف الله غلامی افزود: در تماس تلفنی یکی از شهروندان در جمعه شب هفته گذشته اعلام شد که یک زن سالمند عشایر از کوه افتاده و به علت شکستگی کمر حالش وخیم است و  نیاز به کمک دارد که بلافاصله پس از این تماس نیروهای جمعیت هلال احمر بینک به روستای والفجر نزدیک محل حادثه اعزام و با همراهی و همکاری مردم آن روستا به کمک خانواده آنها شتافتند.

غلامی افزود: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن محل سکونت خانواده عشایر، امکان ادامه استفاده از آمبولانس بیشتر وحود نداشت، و نیروهای امدادی، مردم و بسیج روستا به صورت پیاده در نیمه شب به عضو خانواده حادثه دیده کمک کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دیلم گفت: در زمانی که نیروهای امدادی به همراه نیروهای کمکی به محل رسیدند، عضو خانواده عشایر فوت کرده بود و با برانکارد هلال احمر با الاغ تا محل توقف آمبولانس انتقال یافت.

وی افزود: فیلمی که در فضای  مجازی از تصویر حمل این زن با الاغ انتشار یافته در آن نیروهای امدادی این جمعیت و مردم و بسیج روستای والفجر حضور دارند و امکان انتقال آن با آمبولانس در نقطه کوهستانی و صعب العبور وجود نداشت.

غلامی بیان کرد: با توجه به اینکه عملیات امداد و نجات که در شب صورت گرفت امکان کمک و بکارگیری بالگرد از استان بوشهر مقدور نبود.

عضو شورای اسلامی روستای والفجر دیلم هم با تقدیر از همکاری و مساعدت جمعیت هلال احمر این شهرستان در حادثه اتفاق افتاده گفت: بمحض اطلاع تلفنی از این حادثه که توسط یکی از بستگان خانواده عشایر از شهرضا اصفهان گرفته شد، هماهنگی های لازم برای نجات و امدادرسانی انجام و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با چندتن از مردم و اعضای بسیج روستا جهادی به محل اعزام شدند.

رضا پولادی افزود: باتوجه به استقرار این خانوده در منطقه کوهستانی و عدم آنتن دهی تلفن همراه، امکان تماس با آنان وجود نداشت و مشخص نبود که وضعیت بیمار چگونه است و هیچ اطلاعی به دستمان نمی رسید.

وی اظهارداشت: فیلمی که در فضای مجازی در مورد اینکه جمعیت هلال احمر در زمینه اعزام بالگرد همکاری نکرده است، واقعیت ندارد.

پولادی افزود: اعزام بالگرد درصورتی امکان پذیر بود که بدانیم وضعیت جسمانی فرد حادثه دیده چگونه است و اینکه در روز روشن باشد اما این اتفاق درشب افتاده بود و هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی عضو خانواده که از چه ناحیه ای آسیب دیده  نداشتیم.

عضو شورای روستای والفجر گفت: در کمک رسانی به این خانواده عشایری تا جایی که امکان داشت، نیروهای امدادی هلال احمر و مردم خود روستا جهادی پای کار آمدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر