شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۸۹
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه گردشگری کشور در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید اوحدی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این طرح برای نخستین بار در صنعت گردشگری اجرا شده است.

وی سال آینده را سال بسیار خوبی برای صنعت گردشگری کشور برشمرد و گفت: با تصویب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ظرفیت مناسبی برای پشتیبانی از این صنعت با اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره فراهم شده است.

اوحدی در ادامه استان بوشهر را در هر سه حوزه تخصصی دارای قابلیت دانست و افزود: تنوع ادیان در بوشهر و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در گذشته، یک جاذبه و الگوی زیبای برای دیگر مناطق کشور است و نشان دهنده جوهر پاک فرهنگی و معنوی مردم این استان است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: ما علاوه بر حفظ و احیای میراث‌های فرهنگی باید به دنبال تولید فرهنگ ایرانی اسلامی برای آیندگان باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بافت معماری بوشهر دارای بنا‌های باشکوه از لحاظ رنگ، تناسب و زندگی است و یک آرایش معماری در عرصه مقاومت است.

وی اضافه کرد: صنایع‌دستی قدیمی‌ترین ارائه خلاقیت انسانی است و باید از تمام فضا‌های ملی و بین‌المللی برای حمایت از صنعتگران هم استانی و معرفی این ظرفیت بهره برد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: امیدواریم یک سند قوی با شناخت ظرفیت‌ها در وزارت میراث فرهنگی تدوین شود و با برش استانی مناسب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این وزارت خانه بتواند نقش خود را در این زمینه ایفا کند و با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی نباید از این قابلیت غفلت کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر