چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۲۲۰
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: محورهای اصلی بخش درمان این سازمان برای سال جدید شامل کاهش پرداخت مردم از جیب، سطح بندی خدمات درمانی، نظام ارجاع، خرید خدمات راهبردی و تحقق پرونده الکترونیک سلامت است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیرعباس منوچهری روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: برای رسیدن به عدالت در بخش درمان نسخه‌ای با عنوان سطح بندی از سال ۹۸ تعریف شده است که باید با ارتباط با متولیان ستادی این مهم به صورت ویژه در استان‌ها پیگیری شود.

وی اضافه کرد: این سطح بندی در سه محور خدمات بستری، سرپایی و تجهیزات پیشرفته پزشکی تعریف شده است.

منوچهری ادامه داد: در این بخش نقشه راه تا سال ۱۴۰۴ تعریف شده و ممکن است نیاز به بازنگری آن نیز وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: در سال آینده برنامه های مهم حوزه درمان شامل سطح بندی و همچنین نظام ارجاع است.

منوچهری افزود: نظام ارجاع می تواند به عنوان یک ابزار کاربردی بسیار خوب در سیستم سلامت بکارگیری شود و در نخستین سطح ارتباط تامین اجتماعی با مردم مدیریت لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: چنانچه می بینیم پزشک خانواده هنوز در سطح آزمایشی باقی مانده، نشان دهنده این است که بعد از سطح نخست (مراجعه مردمی) گام‌های مهم و موثری برداشته نشده است.

منوچهری اظهار کرد: در این زمینه سازمان تامین اجتماعی نظام ارجاع و پزشک خانواده را به طور جدی دنبال کند هرچند که در درجه نخست این تکلیف بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و سازمان تامین اجتماعی به عنوان نخستین خریدار خدمات پزشکی، دومین تولیدکننده خدمات درمانی در این عرصه نقش آفرینی خواهد کرد.

وی گفت: محور سوم کاری بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جدید خرید خدمات راهبردی خواهد بود که در قالب آن تکلیف می‎‌شود چه خدمتی از کی، برای چه کسی و با چه قیمت و با کیفیتی خریداری شود که این مهم کمک می‌کند تا با حداقل منابع بهترین خدمت برای سلامتی مردم به ارمغان بیاورد.

منوچهری ادامه داد: محور چهارم نیز در حوزه یاد شده پرونده الکترونیکی سلامت به عنوان تکلیف قانون برنامه‎های توسعه پنجم و ششم کشور است که به طور طبیعی آثار آن متوجه تک تک مردم و بیمه شدگان خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی نیز باید مشکلات زیرساختی و فرایندی آن برطرف شود و احساس ما این است تا اردیبهشت سال آینده عمده مشکلات آن برطرف شود.

منوچهری یادآور شد: در این زمینه باید کم کم به مسیری رفت که تمام فرایندها و تبادلات از طریق بستر دیجیتال باشد.

وی ادامه داد: نیاز اصلی در حوزه تحول دیجیتال نسخه الکترونیک در بخش درمان و طرح ۳۰۷۰ بخش بیمه سازمان تامین اجتماعی است که منشا تحولی برای آینده است

منوچهری اضافه کرد: اکنون در ۳۷۵ شهرستان کشور که سازمان تامین اجتماعی مرکز ملکی ندارد فرانشیز خدمات بستری آن برداشته شده است که فشار مالی را از روی مردم حذف شده است.

وی گفت: خدمات سرپایی نیز در شهرستان‎های فاقد مرکز ملکی به تدریج در مسیر رایگان شدن قرار دارد و این در قانون الزام است و باید اجرایی شود.

در این آیین با تجلیل از خدمات سید جواد رکاب‌پور، حسن اسماعیلی به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر معرفی شد.

نظرات بینندگان
فرامرز
|
-
|
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
سلام منحصر شدن بيمارستان هاي ملكي تامين اجتماعي فقط در تهران و بعضي از مراكز استان ها وًكلا بگم. كلانشهر ها معضل.  قديمي و مزمن شده است و باعث  تحميل بار مالي شديد بر هم ميهنان شهرستاني عزيز ما بويژه در تمام كشور شده براي رفع اين مشكل دو راهكار وجود دارد يكي كوتاهً مدت دومي بلند مدت در مورد اول رايگان شدن هزينه هاي سرپايي و بستري هاي كوتاه مدت است حالا چه جوري ؟ در شهري كه تامين اجتماعي بيمارستان ملكي ندارد از بخش خصوصي و مطب هاي خصوصي استفاده شود و در قيال معرفي نامه بيمار بستري يا ويزيت شود و صد در صد هزينه را تامين اجتماعي يه بخش خصوصي منظورم بيمارستان خصوصي بپردازد.  استان بوشهر به عنوان ذرامد سازترين استان. كشور ميتواند اولين شروع كننده و اولين مجري اين  طرح بزرگ بزرگ ملي باشد 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر