جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۲۵۲
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: امام جمعه دشتی گفت: بیمارستان زینبیه از حداقل امکانات و زیرساخت‌ها محروم است و مردم به شدت ناراضی و برای درمان خود به بیمارستان سایر شهرها پناه می‌برند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دشتی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به این شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سفر بحث ارتقای چند بیمارستان استان مطرح شد که مشکلات بیمارستان زینبیه خورموج هم در این سفر مورد توجه قرار گرفت و ان‌شاءالله بیمارستان زینبیه هم ارتقاء می‌یابد. کوتاهی تا به امروز مسئولان دانشگاه پزشکی در خصوص نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی باید به صورت عملی جبران شود.

وی بیان کرد: بیمارستان زینبیه که باید جوابگوی نیاز ۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان باشد از حداقل امکانات و زیرساخت‌ها محروم است و مردم به شدت ناراضی و برای درمان خود به بیمارستان سایر شهرها پناه می‌برند.

امام جمعه دشتی با بیان اینکه مردم این منطقه به خصوص در روستاها از مشکل کم آبی رنج می‌برند، اظهار کرد: مسئولان استانی باید با حضور میدانی در روستاها با مردم همدردی کرده و به مشکل کم آبی در این شهرستان رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام زاهد دوست دلیل درصد بالایی از مشکلات کم آبی در این شهرستان را مرتبط با فرسودگی و اشکال در شبکه توزیع دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات هم ناشی از سوء مدیریت است، انتظار داریم مسئولان استانی با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این فرسودگی زیرساخت‌ها و شبکه توزیع آب را اصلاح و این مشکل حیاتی مردم را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: هم اینک تعدادی از روستاهای پرجمعیت این شهرستان به شدت از کمبود آب رنج می‌برند و با وجود همه فریادها و پیگیری‌ها، مسئولان امر هیچگونه اقدام اساسی و نتیجه بخشی انجام نداده‌اند.

امام جمعه دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه در برخی روستاهای شهرستان منازل مسکونی مردم را اقامتگاه غیر دائم تعریف کرده‌اند، در حالی که باغ ویلا و تفریحگاه نمی‌تواند اقامتگاه غیردائم تعریف شود، تأکید کرد: منزل مسکونی یک روستایی هرگز اقامتگاه غیردائم نیست. تأسف بیشتر اینکه تعریف اقامتگاه غیردائم برای منازل مسکونی مردم در برخی روستاها موجب روند تصاعدی تعرفه مصرف و صدور قبض‌های نجومی و ناعادلانه آب و به تبع آن ایجاد نارضایتی مردم شده که باید به‌صورت جدی رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام زاهد دوست  یادآور شد:در روزهای اخیر افراد کم درآمد با مراجعه به دفتر امام جمعه از پرداخت این قبض‌های نجومی اظهار عجز و ناتوانی می‌کنند و گاهی مجبورند از هزینه خوراک، پوشاک و درمان خانواده بابت قبض آب بپردازند که بسیار نگران کننده است.
 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر