پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۸۲۵۳
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: به نقل از سایت المیادین، آنجلینا جولی، فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان روز یکشنبه وارد شهر ساحلی "عدن" واقع در جنوب یمن شد و هدف از انجام این سفر معطوف کردن توجه جهانیان به پیامدهای فاجعه‌بار جنگ هفت‌ساله در این کشور بوده است.
 به گزارش فکرشهر از ایسنا، اولین تصاویری که از این ستاره مشهور آمریکایی در بدو ورودش به فرودگاه بین‌المللی عدن منتشر شد، پیامدهای حملات موشکی و ویرانی‌های ناشی از جنگ در سرتاسر یمن را نشان می‌دهد.
 آنجلینا جولی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام گفت: من وارد عدن شدم تا با خانواده آوارگان و پناهجویان دیدار و حمایت خود را از ملت یمن اعلام کنم.
وی در ادامه افزود: در روزهای آتی تمامی تلاش خود را در این کشور انجام خواهم داد، در حالی که ما شاهد فجایع اوکراین هستیم، خواهان توقف جنگ و درگیری در آنجا و ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. من برای حمایت از کسانی که نیاز به صلح و آرامش دارند به یمن آمده‌ام.
 

 جنگ در یمن ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و باعث بحران انسانی شدیدی شده است و ۸۰ درصد از جمعیت یمن به کمک وابسته هستند.
پیشتر هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله خاطرنشان کرد، سفر آنجلینا جولی به یمن در معطوف کردن توجه جهانیان به تجاوز و محاصره علیه مردم این کشور و همچنین آوارگانی که در یمن نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند، سهم بسزایی خواهد داشت.
 در همین راستا، مایا امیراتونگا، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خاطرنشان کرد، این کمیساریا به خوبی می‌داند که ملت یمن نیاز مبرمی به افزایش کمک‌های بشردوستانه دارند.
 آنجلینا جولی پیشتر خواستار حقوق یکسان و برخورد برابر با تمامی آوارگان و پناهجویان در جهان شده بود.
یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.
طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر