جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تلاش حوزه پرورشی این اداره کل ۹۵۳ دانش آموز مستعد قرآنی در این استان شناسایی و تحت پوشش ۲ مرکز دارالقرآن کریم قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی موحدی روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ قرآنی در مدرسه شهید مطهری بوشهری (به مناسبت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر) افزود: این مراکز پایگاه‌های مهم آموزش تخصصی قرآن هستند که به رشد دانش آموزان در فعالیت‌های قرآنی کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران منجر شده تا اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه قرآنی فعالیت‌های خود را دوچندان کند.

موحدی ادامه داد: در این اداره کل مصونیت بخشی فکری و معنوی دانش آموزان نیز در دستور کار است که در این مهم استادان قرآنی آموزش و پرورش استان بوشهر نقشی برجسته برعهده دارند.

وی گفت: دانش آموزان مستعد نیز باید همت و تلاش بیشتری کنند تا ظرفیت آنها بخوبی در مسابقات قرآن، عترت و نماز بکارگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: این حضرت یکی از شاگردان مکتب قرآنی و نماد غیرت است که دانش آموزان باید از ایشان الگو بگیرند.

عبدالرحیم افروغ افزود: دانش آموزان در ابتدا باید برنامه‎‌های قرآنی را برای زندگی خود استفاده و در مبحث غیرت برگرفته از قرآن باید در مرحله نخست حریم و اصالت را برای خود حفظ کنند و سپس آن را در ارتباط با دیگران لحاظ کنند.

وی ادامه داد: در مکتب قرآن و اهل بیت است که دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی ساخته می‌شوند.

افروغ اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در هفته قرآنی بوشهر بیش از ۱۵ ویژه برنامه متنوع با حضور مسئولان و فعالان قرآنی برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی رسالت سنگینی بر دوش این استان گذاشته است که باید با اجرای برنامه‌های فاخر این مهم را محقق کرد.

افروغ افزود: در این راستا برگزاری آیین پایانی جشنواره قرآنی روستاهای استان در روستای فعال قرآنی نظرآقا (دشتستان)، برگزاری همایش تجلیل از کانون های برتر قرآنی روستایی همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، برگزاری برنامه محفل قرآنی و تجلیل از قاریان حافظان و فعالان قرآنی شاغل در دستگاه‌های اجرایی سراسر استان (به صورت متمرکز در بوشهر)، آیین اختتامیه طرح استانی "شهر من، شهر نماز"، برگزاری آیین پایانی مسابقات حفظ قرآن کریم (جام حافظان قرآن) ویژه گروه سنی زیر ۲۰ سال در روزنامه‌های فعال قرآنی پهلوان کشی، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و استانی قرآن و هنر در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی و تئاتر و تجلیل از برگزیدگان بخش قرآن‌پژوهی کتاب سال استان بوشهر از جمله برنامه‌های هفته قرآنی استان بوشهر است.

۱۶ اسفند همزمان با سالروز ارتحال عالم ربانی و کاتب قرآن رمزدار آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی به عنوان روز قرانی استان بوشهر نام گذاری شده که هر ساله برای بزرگداشت این روز به مدت یک هفته ویژه برنامه‌های قرآنی متنوعی در سطح استان برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر