پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: باید ورود مسافران و گردشگران را در ایام نوروز به این شهرستان غنیمت شماریم و آن را به فرصتی ارزشمند برای معرفی و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به هموطنان دیگر نقاط کشور تبدیل کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با دستور کار اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز افزود: مردم مومن و متدین این دیار از فرهنگ نهفته ارزشی و دینی و آداب و رسوم خاصی برخوردارند که در تعطیلات نوروز  باید با انجام کارهای فرهنگی معرفی و بازگو شوند.

وی اظهارداشت: در زمان حضور هموطنان باید فضای فرهنگی را منطبق با فرهنگ منطقه ساماندهی کنیم و  اجازه داده نشود  فرهنگ های بیگانه در این مدت در ساحل و بازار رواج پیدا کند و حرکات و رسم‌های غیراخلاقی در ساحل انجام شود.

صفری با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در معرفی فرهنگ این منطقه بسیار مهم است، گفت: باید از تجارب قبل در خدمات دهی به هموطنان استفاده شود و مستندسازی و تولید محتوا برای معرفی فرهنگ این دیار صورت گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: برنامه ریزی برای خدمات دهی در تعطیلات نوروز نباید به آخر سال موکول شود و باید در طول سال  اقدام و در زمان تعطیلات آنها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش برای بهبود و تقویت مبلمان شهری نظر و راهکار ارایه دهند.

صفری بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز از ویروس کرونا نباید غافل شویم و در  رعایت پروتکل‌های بهداشتی همگان اعم از مردم و هموطنان اهتمام ورزیم.

فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهرستان در تعطیلات نوروز مسافرت خواهند کرد و به مسئولان ادارات در این مدت ابلاغ می‌شود  در منطقه تا پایان تعطیلات حضور داشته باشند و خارج نشوند.

وی ادامه داد: اتاق ها و مهمانسراهای ادارات شهرستان برای مسافران و گردشگران مهیا شود و سالن های ورزشی در اختیار ستاد اسکان قرار گیرد.

فرماندار گناوه گفت: بازار تجاری این بندر از نقاط مهم گردشگرپذیر است و بازاریان شریف اجازه ندهند کارهای ناهنجار و غیراخلاقی در آن سر زند.

رئیس آموزش و پرورش و ستاد اسکان فرهنگیان گناوه گفت: با توجه به اینکه ستاد اسکان نوروزی در تعطیلات سال های قبل بجز در طول ۲ سال ویروس کرونا ، شمار زیادی  از فرهنگیان را پذیرش کرده است، امسال نیز آماده پذیرایی از هموطنان فرهنگی است.

اسکندر احمدی افزود: به منظور خدمات دهی به هموطنان تاکنون ستاد اسکان فرهنگیان چندین جلسه برگزار کرده و تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی از آنها اندیشیده است.

وی گفت: نزدیک به ۵۲۶ اتاق شامل کلاس های درس، خانه معلم و اردوگاه شهدای دانش آموزی برای هموطنان پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش گناوه افزود: با توجه به اینکه در دوره های قبل چادرهای فراوانی در محوطه های مدارس توسط هموطنان برپا می شد، امسال بخاطر شرایط کرونایی باید تصمیم ها و راهکار مناسبی اتخاذ شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی یادآورشد: پذیرش اسکان فرهنگیان در ۲ پایگاه پیش بینی شده است و ۲۵ نفر از کادر و فرهنگیان این اداره بصورت شبانه روزی بکار گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر