سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۲۱
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: سرپرست هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشتستان گفت: پذیرش مسوولیت در شرایط کنونی، نوعی جهاد اجتماعی است که مسوولین با  پذیرش آن نشان داده اند سرنوشت مردم در جامعه برایشان مهم است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بهزیستی دشتستان، «حسین بی باک» در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی و توانبخشی مبتنی بر جامعه( CBR) که در فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد، افزود: با توجه به حضور اقشار مختلف مردم  و لزوم رعایت عدالت اجتماعی در تامین امکانات رفاهی و زیرساخت ها، در فرآیند مناسب سازی سطح جامعه به ویژه برای استفاده جانبازان و معلولین و افراد کم توان اجتناب ناپذیر است. 

رییس بهزیستی شهرستان دشتستان نیز در این نشست، به مصوبات کمیته مناسب سازی اشاره کرد و گفت: این چهارمین کمیته مناسب سازی در سال 1400 است.

جعفر کمالی با اشاره به ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولین و همچنین حقوق قانونی معلولین، افزود: الزام قانونی برای همه دستگاه های دولتی است که معلولین بتوانند از اماکن عمومی استفاده نمایند.

وی به حقوق سه درصدی معلولین برای استخدام در ادارات و نهاد های دولتی نیز پرداخت و گفت: قوانین مصوب برای  آنان در حوزه استخدامی وجود دارد که در بعضی نهادها رعایت نمی شود.

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های ستاد هماهنگ سازی کشور تعیین شهر بدون مانع در هر استان است و در استان بوشهر، شهر برازجان برای این موضوع انتخاب و مقرر شد که تمامی اماکن عمومی، فرهنگی، تفریحی، اداری، تجاری و معابر در سطح شهر بررسی شده؛ مناطق مناسب سازی نشده مشخص و طی یک برنامه زمانبدی در طی 5 سال برازجان تبدیل به یک شهر بدون مانع شود.

الهام حیدرپور افزود: تعدادی از نقاط شهر مناسب سازی شده اند، ولی براساس استانداردهای مناسب سازی نیست.

وی به جشنواره شهید رجایی در امتیازبندی ادارت اشاره نمود و گفت: امتیاز سازی مناسب سازی در سال جدید از 20 به 50 امتیاز افزایش یافته که اهمیت مناسب سازی را می رساند.

حیدرپور با اشاره به مسئله cbr، گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه یک برنامه راهبردی در جهت توسعه جامعه است که با همکاری خانواده معلول، افراد جامعه، ارگان های دولتی و غیر دولتی انجام می شود.هم اکنون، cbr  در مناطق پنج گانه شهر برازجان (حسین آباد، علی آباد، فرهنگیان، اکبرآباد و کوی گرمسیری) اجرا می شود که در ابتدا کارشناسی معلولین و افراد نیازمند انجام می گیرد و سپس با توجه به نیازسنجی آنان با هماهنگی و همراهی دستگاه های دولتی به نحو مطلوب انجام می شود.

محراب بنافي ـ رییس شورای شهر برازجان ـ نیز، ضمن مساله مناسب سازی را مهم دانست و در رابطه  با مقام شهدا و جانبازان صحبت و بر انجام مناسب سازی در سطح شهر تاکید کرد.

 ستاره دهداری ـ مشاور امور بانوان فرمانداری ـ نیز در رابطه با اهمیت مناسب سازی و مشکلات معلولین سخنانی مطرح کرد و از مسوولین خواست در رفع موانع در سطح شهر همکاری کنند.

سیده هاجر جعفری ـ مدیر موسسه خیریه باور امید و مسوول اجرای طرح cbr و طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور 2020 محلات کم برخوردار نیز از بخشدان و دهیاران برای برگزاری جلسات برای شناسایی افراد معلول و کم توان و رفع مشکلات آنان کمک خواست.

برخی بخشداران و دهیاران نظرات خود را نسبت به برنامه مناسب سازی مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر