شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۸۶
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: علما پایه گذار خط مقاومت فرهنگی در بوشهر هستند که این خط را علیه متجاوزان و حامیان آنها ایجاد کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این عرصه علامه بلادی بوشهری خود هم شعر علیه انگلستان و هم علیه حامیان آنها سروده است.

وی بیان کرد: علامه بلادی عالمی فهیم، متفکر، روشن ضمیر و نخبه بودند که در حوزه دیانت از علمای برجسته و جامع به شمار می رود.

صفایی بوشهری ادامه داد: در استان بوشهر حتی یک روحانی نیز وجود ندارد که در برابر تهاجم فرهنگی و تجاوز ساکت نشسته باشد.

وی گفت: بوشهر در عرصه فرهنگ و مقاومت دفاعی استانی بی بدیل است و از دیرباز نیز در این استان شوق علم و فناوری وجود داشته است.

صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری، پیشگام در تهیه سند دانش بنیان، جزء پنج استان برتر کشور در زمینه سلامت اجتماعی و جزء سه استان برتر در حوزه انرژی مطرح است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر اکنون سومین استان جوان کشور است و این فضایی مناسب برای برنامه‌ریزی برای رشد جوانان استان محسوب می شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر اکنون از ۱۲ حوزه علمیه خواهران، ۱۲ حوزه علمیه برادران، یک مرکز جامعه المصطفی، مرکز تربیت مبلغ، محقق و پژوهشگر در جنوب ایران و پوشش حوزه خلیج فارس با تفکر اسلامی و انقلاب برخوردار است.

صفایی بوشهری افزود: از لحاظ وحدت نیز بوشهر استان نخست کشور است و شیعه و سنی در این استان همراهی و همدلی چشمگیری دارند.

وی یادآورشد: امید است با تنظیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان فعالیت ها با انسجام و سرعت بیشتری دنبال شود.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر اکنون در عرصه تهدیدهای فرهنگی به وضعیت خط اطمینان دسترسی پیدا کرده است.

وی افزود: در شورای فرهنگی عمومی نیز استان بوشهر موفق شده در کشور رتبه نخست را تجربه کند که این نشان از اهمیت و جایگاه والای این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر