شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۵۰۸
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در مراسمی با حضور مسوولان استانی معرفی و از مدیر پیشین این بخش تقدیر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد احمدوند سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: با توجه به تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی در تغییر سبک زندگی افراد به خصوص رده سنی نوجوانان و جوانان تلاش می‌شود تمرکز برنامه های این نهاد فرهنگی در حوزه نوجوانان باشد.

وی ادامه داد: امروز با رویکرد جدیدی که نسبت به کتابخانه های مرکزی وجود دارد این کتابخانه‌ها تنها بعنوان مخازن صرف و سالن مطالعه به شمار نمی‌روند بلکه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی با محوریت کتاب و مهارت آموزی کودکان تلقی می‌شود.

احمدوند با تاکید بر هم افزایی نهادهای فرهنگی اضافه کرد: با هم افزایی نهادهای فرهنگی می‌توان کارهای مهم و بیشتری در حوزه‌های فرهنگی به خصوص کتاب و کتابخوانی انجام داد.

وی در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کتابداران و حوزه کتابخانه های عمومی افزود: مسائل مربوط به نهاد کتابخانه ها در دولت مطرح شده و انتظار می‌رود با توجه به ارتباط خوب مجلس و دولت زمینه برای برطرف کردن مسائل مربوط به کتابداران فراهم شود.

وی تاکید کرد: کتابخانه های عمومی بعنوان بخشی از مجموعه فرهنگی کشور و مرجع انتشار اطلاعات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدوند افزود: تمام تلاش ما این است که مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی پی‌گیری و بهبود یابد.

وی در خصوص تامین زمین مناسب برای احداث کتابخانه مرکز ی بوشهر گفت: با تامین زمین مورد نیاز برای اداث کتابخانه مرکزی از سوی استان این نهاد نیز تمام تلاش خود را برای تجهیز آن انجام می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز در این مراسم گفت: با وجود تمدن و سابقه علمی و عقلانی ایرانیان در دنیا اما در حوزه کتابخوانی امروز حالمان خوب نیست.

محمد تقی ایرانی افزود: کتابخوانی ربطی به مسائل اقتصادی ندارد چرا که امروز کتاب به اندازه کافی وجود دارد اما کتابخوان وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود قدیمی ترین کتابخانه ها در کشور تاکید کرد: هیچ تمدنی بدون کتاب و کتابخوانی رشد نکرده است و امروز ما برای حفظ این تمدن غنی به کتابخوانی نیاز داریم.

ایرانی با اشاره به اینکه افزون بر نداشتن کتابخوان، نویسنده و مولف خوب برای تولید کتاب‌های فاخر نیز در اختیار نداریم گفت: امروز در کنار انجمن خیران مدرسه ساز به انجمن خیران کتابخانه ساز نیز بعنوان یک کار فرهنگی مقدس نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: امروز یکی از جدی ترین مسائل ما مساله کتاب است و می طلبد سرانه کتابخوانی را که امروز زیر خط فقر است در استان تقویت کنیم.

عبدالرحیم افروغ افزود: می‌طلبد به مساله کتابخوانی اهتمام بیشتری داده شود و در همین ارتباط نسبت به تربیت نویسنده به خصوص نویسندگی خلاق برای تولید کتابهای فاخر اقدام شود.

در این آیین حیدر راهب به عنوان مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر معرفی و از خدمات عباس نعمتی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر