جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۸۵۱۴
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر:  مدیر علمی پروژه واکسن کرونا نورا گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور خرید این واکسن ایرانی را صادر کرده و پیش بینی می‌شود پنج میلیون دز از این واکسن خریداری و به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شود.

 به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر جعفر سلیمیان ایرنا افزود: به نظر می‌رسد فرآیند تحویل واکسن از این مجموعه به وزارت بهداشت حدود ۲ هفته طول بکشد و به عبارتی در این مدت واکسن نورا در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد.

وی ظرفیت تولید ماهیانه واکسن نورا را بین سه تا پنج میلیون دز اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج میلیون دز از این واکسن تولید شده و آماده تحویل به وزارت بهداشت هستیم.

نورا اواخر فروردین ۱۴۰۱ در سبد واکسیناسیون قرار می گیرد

مدیر علمی پروژه واکسن کرونا نورا پیش بینی کرد: واکسن نورا اواخر فروردین ۱۴۰۱ در سبد واکسیناسیون عمومی قرار ‌گیرد.

سلیمیان ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از واکسن های کرونا اعم از داخلی و وارداتی در سبد واکسناسیون کشور قرار دارد که با ورود واکسن ایرانی نورا تنوع این سبد بیشتر می شود و مردم حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: مجوز مصرف اضطراری واکسن نورا به عنوان ششمین واکسن چند روز پیش از سوی سازمان غذا و دارو صادر شد.

به گزارش ایرنا، نورا یک واکسن نوترکیب است که با تلاش چندین ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته شد.

مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی که با حضور ۱۰ هزار داوطلب در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، دزفول و قم از دی ماه امسال آغاز شده بود با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

نورا، ششمین واکسن ایرانی کرونا است که پس از واکسن‌های برکت، پاستوکووک، رازی‌کووپارس، اسپایکوژن و فخرا هفته پیش مجوز استفاده اضطراری را از وزارت بهداشت دریافت کرد تا در سبد واکسیناسیون کشور قرار گیرد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، ظرفیت ماهیانه فعلی تولید واکسن نورا حدود سه میلیون دز بوده و این ظرفیت متناسب با نیاز کشور قابل افزایش است.

این واکسن از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم است، چون این واکسن اثربخشی بالایی حدود ۹۰ درصد دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر