پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۶۱۵
جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهاد تبیین نیاز به بودجه ندارد گفت: همه مردم وارد صحنه جهاد تبیین شوند و بودجه مملکت صرف دیگر موارد شو

به گزارش فکرشهر از ایسنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: توجه به تقویت روحیه پرهیزگاری و دور از ارتکاب گناه را از آثار رعایت عفاف است و زمینه عنایت رحمت الهی و سعادت بشر فراهم می‌شود.

وی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: انتظار می‌رود همه نهادهای فرهنگی این روز را گرامی بدارند و با برگزاری برنامه‌های پرمحتوا به تبیین شخصیت منجی عالم بشریت بپردازند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا مجلس خبرگان رهبری بر توجه به جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: تمامی بخش‌ها، قوا سه‌گانه، نیروهای مسلح و همه ارکان، بازوان قدرت و اقتدار نظام اسلامی ایران هستند و هیچ یک نباید فدای دیگری شود و باید مقتدر باقی بمانند و مکمل هم باشند.

صفایی با اشاره به اینکه جهاد تبیین به معنی تلاش خدایی، در صحنه، پای کار و بدون توقف برای تبیین جامعه گام برداشتن است، بیان کرد: جهاد تبیین راه مقابله با سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ کشور است . جنگ نرم شامل تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی است که برای مقابله با این نبرد باید در راستای جهاد تبیین باشد.

وی افزود: جهاد تبیین تلاشی خدا در صحنه، پای کار، بدون توقف است که باید جنایات و عملکرد دشمنان و ماهیت آن را معرفی کند و عظمت انقلاب و برکات این نظام را بیان کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهاد تبیین نیاز به بودجه ندارد، خاطر نشان کرد:  جهاد تبیین بودجه لازم ندارد بلکه همه مردم و دلسوزان نظام و انقلاب که به این نظام وفادار هستند باید جهاد کنند و بودجه مملکت صرف موارد دیگری شود

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: انقلاب اسلامی را شکوه تاریخی برای اسلام، ایران و منطقه است. دشمن بداند به هیچ صورت نمی‌تواند انحراف در افکار مردم ایجاد کند و مردم با تمام توان از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت هفته سربازان خوش نام و گمنام امام زمان (عج) گفت: این عزیزان در فضا خاموش و بدون صدا تأمین کننده امنیت کشور هستند و در مقابل عملیات ضدامنیتی بیگانگان و مزدوران داخلی با تمام وجود می‌ایستد و در این منطقه پر آشوب برای مردم آرامش و امنیت به ارمغان می‌آوردند.

وی خاطر نشان کرد:  سپاه حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، پاسدار حریم ولایت و ملت و مایه سربلندی و پیشرفت انقلاب اسلامی در تمام امور است و تضعیف این نیرو و سایر نیروهای امنیتی خیانت به کشور و حرام و تقویت آنها یک واجب است.

امام جمعه بوشهر  با تبریک روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) بیان کرد: جوانان بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند. اگر حمایت‌های یاد شده مورد توجه قرار گرفته شود در شرایط کنونی و آینده، جامعه دارای منابع انسانی بسیار کارآمد قوی است که نگاه دولت انقلابی و مردمی این چنین است.

صفایی بوشهری با اشاره به رونمایی از برش استانی نقشه جامع مهندسی فرهنگی بوشهر و قدردانی از شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  از شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل برش استانی نقشه جامع فرهنگی امید می رود این نقشه از سوی مسئولان استان مورد توجه قرار گیرد و این استان نماد فرهنگ ایرانی اسلامی در منطقه و فضای ملی باشد.

وی جایگاه استان را در عرصه گردشگری را ممتاز دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر با جاذبه‌های مهم گردشگری زمینه مسافرت از دیگر نقاط به استان فراهم کرده و پیش‌بینی شده در ایام تعطیلات نوروزی ۹ میلیون گردشگر به استان بوشهر سفر کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر به حضور میلیونی گردشگران در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: باید مراقبت‌های اخلاقی و فرهنگی در این ایام صورت گیرد که خاطره خوبی از این ایام در ذهن مردم استان بوشهر و مسافران نوروزی ایجاد شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر