پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار درصد از کارکنان دستگاه‌های دولتی در این استان اقدام به تزریق واکسن نکرده‌‍اند که ستاد مقابله با کرونا این استان باید نام این افراد را اعلام کند...
کد خبر: ۱۰۸۶۸۱
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار درصد از کارکنان دستگاه‌های دولتی در این استان اقدام به تزریق واکسن نکرده‌‍اند که ستاد مقابله با کرونا این استان باید نام این افراد را اعلام کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمد محمدی زاده روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: افزون براین ۱۷ درصد اصناف این استان نیز هنوز واکسن تزریق نکرده اند که باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا کشور دانشگاه‌ها و تمام مقاطع تحصیلی استان پس از پایان تعطیلات نوروزی، به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

محمدی زاده بیان کرد: برای تحقق این مصوبه، فرمانداران، روسای دانشگاه ها، آموزش و پرورش، هماهنگی و اقدامات لازم انجام داده و آمادگی برای اجرای مصوبه را داشته باشند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نظارت بر عملکرد ستادهای شهرستانی کرونا در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در رنگ بندی جدید کرونایی از ۹ شهرستان آبی و در وضعیت کم خطر کرونایی کشور ۲ شهرستان دشتستان و کنگان از توابع استان بوشهر هستند.

دکتر حسن ملکی زاده اضافه کرد: همچنین در ارزیابی جدید هیچ شهرستان قرمز و در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی نیز در استان بوشهر معرفی نشده است.

وی با اشاره به روند کاهشی ویروس در استان بوشهر ادامه داد: مراجعه‌های سرپایی کاهش یافته و به ۲۱۹ نفر رسیده و بستری‌ها نیز از ۲۴۲ به ۱۱۱ نفر کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز نگرانی از جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع پیک ششم کرونا در این استان تاکنون ۹۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند این درحالی است که این آمار در دی ماه تنها یک نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر بالای ۵۰ سال سن داشتند.

ملکی زاده با تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون گفت: مراکز واکسیناسیون استان بوشهر به مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: مسافران نوروزی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده یا زمان انجام دوز دوم و سوم فرارسیده است می‌توانند برای دریافت خدمات به مراکز واکسیناسیون استان بوشهر مراجعه کنند.

ملکی زاده در باره تزریق دُز چهارم واکسن کرونا اضافه کرد: مجوز تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا برای آن دسته از افرادی که نقص ایمنی دارند، صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ تنها برای آن دسته از افرادی تزریق می‌شود که دچار بیماری نقص ایمنی زمینه ای باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین کسانی که متقاضی سفر خارجی هستند نیز با ارائه مدارک سفر و تعهد کتبی باید دُز چهارم و پنجم واکسن خود را نیز تزریق کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر