پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۷۰۵
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: امروزه شاهد تحریم ایران، چین و روسیه از سوی آمریکا هستیم که با اتحاد و هم‌‍‌پیمانی کشورهای تحریم شده، به یک قدرت در منطقه تبدیل خواهیم شد.
به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسین شریعتمداری، ظهر روز شنبه در سلسله جلسات و همایش‌های مجازی "جهاد تبیین" در اصفهان اظهار داشت: امروز اتحادیه اروپا زیر بار تحریم روسیه نرفته و این در حالیست که آمریکا نفت و گاز این کشور را تحریم کرده است.

وی با اشاره به فشارها و تحریم‌های وارد شده به ایران در دوران ریاست جمهوری بوش خاطرنشان کرد: در آن زمان خبرنگار "واشنگتن پُست"  از "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا پرسید فکر نمی‌کنید تحریم‌ها مردم ایران را دچار مشکل کرده و این کار با شعارهای شما منافات دارد که او اعلام کرد تحریم‌ها همچون فشار زایمان است و گرچه درد دارد اما باعث تولد خاورمیانه جدید می شود.

مدیر مسوول روزنامه کیهان افزود: امروز خاورمیانه نو شکل گرفته اما اینکه متمایل به آمریکاست یا خیر، جای بحث دارد.

شریعتمداری اظهار داشت: تاکنون در جنگ نرم موفق عمل کرده‌ایم و اکنون ما در قوس صعودی و آمریکا در قوس نزولی قرار داریم.

وی با اشاره به گزارش سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در سال ۲۰۲۱  خاطرنشان کرد: بر پایه این گزارش تا سال ۲۰۲۰ جنگ به پنج عرصه زمین، دریا، هوا، سایبر و فضا تقسیم شده که امروز بُعد دیگر آن که جنگ شناختی است را علیه ایران آغاز کرده‌اند.

شریعتمداری گفت: دشمنان از تمام توان خود برای سُست کردن بنیان ایران بهره می‌برند که بهترین راه مقابله با آن اعلام داشته‌های ماست و باید هر آنچه در اختیار داریم را برای مقابله با جنگ شناختی دشمن به منصه ظهور برسانیم.

وی گفت: امروز مسیر انقلاب اسلامی، آسفالت شده و خلوت و چند بانده نیست که بتوان با سرعت بالا در آن حرکت کرد بلکه مسیر پُر پیچ و خمی است که برای طی طریق باید هوشیارانه عمل کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: "تحریف نتیجه" یکی از حربه‌های جدید دشمن است که باید برای آن و نشان دادن واقعیت‌ها به "جهاد تبیین" تکیه کرد.

مدیر مسوول کیهان تاکید کرد: بنیانگذار انقلاب، اسلام ناب محمدی را از حالت تئوری به کرسی حاکمیت نشاند و علیه نظام سلطه قد علم کرد که چون این رویکرد با اصل غربگرایی تعارض داشت، به مقابله با ایران برخاستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب محمدی نقطه امتیاز ما نسبت به دشمن مُستکبر است، افزود: در مقابله با استکبار جهانی، از ابتدا نقش آفندی با ما بود و دشمن در حال دفاع و پدافند قرار داشت البته نه اینکه ما جنگ افروز باشیم بلکه ما بدنبال احقاق حقوق خود و گرفتن منطقه تسخیر شده بودیم.

مدیر مسوول کیهان با بیان اینکه نباید مبانی انقلاب را تنها منوط به روزهای۲۲ بهمن و روز قدس دانست و به آنها اکتفا کرد، یادآور شد: تاکنون ۷۰ درصد از افرادی که در شکل‌گیری انقلاب نقش داشتند از دنیا رفته‌اند که مساله‌ای دور از ذهن نیست لذا باید مبانی انقلاب را در تمام طول سال یادآوری کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه جهاد تبیین امروز بعنوان یکی از فروع دین شناخته شده است، اضافه کرد: اگر مخاطب ما، پیامی را در یک قالب متوجه نمی شود باید در قالب دیگر آن را جای دارد و پیام‌ها باید امروزه دوبله شود نه ترجمه تا درک آن از سوی مخاطب راحت تر باشد.

وی تصریح کرد: کاری که امروز دشمن می کند ایجاد قالب‌های تقلبی است تا پیامش را در این قالب‌ها می ریزد و عرضه می کند.

به گزارش ایرنا، بدنبال فرمان مقام معظم رهبری، سلسله نشست‌های"جهاد تبیین" به همت بسبج اساتید اصفهان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در حال برگزاری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، آن بیعت شگفتی‌ساز را یک نقطه عطف خواندند و با تأکید براینکه عامل ماندگاری، استمرار و اثرگذاری آن حرکت بزرگ و تاریخساز، یک کار رسانه‌ای و روایت صحیح آن ماجرا بر اساس یک قاب هنرمندانه بوده است، گفتند: امروز نیز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی "جهاد تبیین" است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر