پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مجوز تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای آن دسته از افرادی که نقص ایمنی دارند صادرشده است...
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مجوز تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای آن دسته از افرادی که نقص ایمنی دارند صادرشده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر اظهار کرد: دُز سوم واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ تنها برای آن دسته از افرادی تزریق می‌شود که دچار بیماری نقص سیستم ایمنی باشند.

وی اضافه کرد: کسانی که متقاضی سفر خارجی هستند نیز با ارائه مدارک سفر و تعهد کتبی باید دُز چهارم و پنجم واکسن خود را نیز تزریق کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون استان بوشهر به مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

ملکی‌زاده بیان کرد: مسافران نوروزی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده یا زمان انجام دوز دوم و سوم فرارسیده می‌توانند برای دریافت خدمات به مراکز واکسیناسیون استان بوشهر مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در رنگ‌بندی جدید کرونایی از ۹ شهرستان آبی و در وضعیت کم‌خطر کرونایی کشور ۲ شهرستان دشتستان و کنگان از توابع استان بوشهر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: در ارزیابی جدید هیچ شهرستان قرمز و در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی نیز در استان بوشهر معرفی نشده است.

ملکی‌زاده با اشاره به روند کاهشی ویروس در استان بوشهر ادامه داد: مراجعه‌های سرپایی کاهش‌یافته و به ۲۱۹ نفر رسیده و بستری‌ها نیز از ۲۴۲ به ۱۱۱ نفر کاهش‌یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز نگرانی از جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع پیک ششم کرونا در این استان تاکنون ۹۵ نفر جان خود را براثر ابتلا به این ویروس ازدست‌داده‌اند این در حالی است که این آمار در دی‌ماه تنها یک نفر ثبت‌شده است.

وی ادامه داد: ۷۴ درصد جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر بالای ۶۵ سال سن داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر