جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ نامه ای به رییس جمهور:
فکرشهر: بحث حقوق معلمین و برداشتن تبعیض میان مشاغل،به بحث غالب روزها و ماه های اخیر استان و کشور تبدیل شده است. \n\nدر همین راستا، یکی از معلمان استان با ارسال نامه ای سرگشاده به فکرشهر، از این وضعیت گلایه نموده است. متن نامه ی ارسالی بدین شرح است:\n\nجناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات محترم دولت\n\nبا سلام
کد خبر: ۱۰۸۸۲
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: بحث حقوق معلمین و برداشتن تبعیض میان مشاغل،به بحث غالب روزها و ماه های اخیر استان و کشور تبدیل شده است. 

\n\n

در همین راستا، یکی از معلمان استان با ارسال نامه ای سرگشاده به فکرشهر، از این وضعیت گلایه نموده است. متن نامه ی ارسالی بدین شرح است:

\n\n

جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات محترم دولت

\n\n

با سلام

\n\n

مهم نیست که من کیستم و از کجا برایتان این نامه را می نویسم. مهم این است که از قشری هستم که شما و روئسای جمهور و هیات های وزیران قبلی هیچگاه صدایشان را نشنیدید و ره آوردی جز تبعیض و بی توجهی برایشان نداشتید. اکنون بنده به عنوان عضوی از جامعه ی فرهنگی ایران اسلامی موضوعی را مطرح می نمایم تا شاید تلنگری باشد به وجدان های بیدار.

\n\n

همانطور که مستحضرید وزیر محترم آموزش و پروش لایحه ای را با عنوان "رتبه بندی معلمان" مطرح نموده اند که به حساب خودشان قصد دارند تبعیض معیشتی بین معلمان و دیگر کارکنان دولت را کاهش دهند. در این لایحه برای افزایش حقوق معلمان، ضروریست که فرهنگیان تالیف های فراوان داشته باشند و مقاله ی علمی و تخصصی و کتاب تالیف نمایند.

\n\n

حال بنده از جناب وزیر محترم که میگویند معلم هم بوده اند! و هیات محترم دولت این سوال را دارم که وظیفه ی یک معلم چیست؟ وظیفه ی معلم تدریس کتاب هست یا تالیف کتاب؟ آیا هیات محترم دولت با دیگر نهادها نیز برای افزایش حقوقشان همچین شرایطی را مطرح نموده اند؟ به طور مثال پزشکان محترم در یکسال اخیر بیش از 120 درصد حقوقشان افزایش یافته است. حال بنده از هیات محترم دولت سوال میکنم که آیا پزشکان دارو یا واکسن جدیدی ابداع نموده یا بیماری و عامل بیماری جدیدی را کشف کرده اند که حقوقشان افزایش یافته است؟ یا کارمندان محترم بانک چند برنامه ی جدید بانکداری را طراحی نموده یا قوانین جدیدی برای بانکداری را تدوین کرده اند که حقوقشان جهشی افزایش می یابد؟ یا کارمندان محترم دادگستری قوانین جزایی جدیدی را تدوین نموده اند که با افزایش حقوق آنچنانی برخوردارشده اند؟

\n\n

جناب آقای روحانی! همانطور که وظیفه ی یک پزشک تجویز دارو براساس داروها و علم طبابت موجود است، نه ابداع دارو یا کشف بیماری و عوامل بیماری زای جدید و وظیفه ی کارمندان بانک فعالیت در چارچوب سیستم بانکداری موجود است، نه طراحی سیستم بانکداری جدید، وظیفه ی معلمان نیز تدریس کتاب های درسی موجود است، نه تالیف کتاب.

\n\n

جناب آقای روحانی! اگر واقعا می خواهید مشکلات معلمان را رفع کنید دستور افزایش بی چون و چرای حقوق فرهنگیان همانند سایر ارگان ها را صادر کنید تا فرهنگیان نیز همانند کارمندان دیگر نهادها بدون لایحه و رتبه بندی و کاغذبازی و شرایط آنچنانی مشمول افزایش حقوق گردند و تبعیض های موجود کمرنگ گردد تا مشکلات معیشتی معلمان سروسامان داده شود، وگرنه هرکس که از سر انصاف و صداقت به این موضوع بنگرد پی خواهد برد که لایحه ی رتبه بندی و امثال آن و مانور آن در رسانه ها تنها برای فریب افکار عمومی و آرام کردن جو موجود بین فرهنگیان و هدف آن فروکش کردن خواسته های حق طلبانه ی معلمان مظلوم می باشد.

\n\n

* محمد ثانی ـ آموزگار مدارس استان بوشهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر