شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: امام جمعه کنگان با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان در این شهرستان گفت: جبهه فرهنگی کنگان تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی و کمیته تدوین برنامه راهبری فرهنگی و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: متولی اصلی جشن‌های نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر (عج) عمدتاً خود مردم به‌ویژه هیئت‌های مذهبی هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان و دیگر دستگاه‌ها تلاش کنند در این زمینه ضمن مشارکت بستر را برای برگزاری باشکوه و در چارچوب شرع مقدس جشن‌های نیمه شعبان فراهم کنند.

امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های محله‌ای، آذین بندی و چراغانی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، استفاده از ظرفیت مراکز دینی از جمله مساجد و حسینیه‌ها برای جشن‌های نیمه شعبان ضروری است.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها و شهرداری‌ها بایستی نسبت به تبلیغات محیطی اهتمام ورزند افزود: این تبلیغات باید به صورت برجسته در سطح شهرها و خیابان‌ها وجود داشته باشد و فرهنگ انتظار نیز در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

محمودی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب در کلام رهبر فرزانه انقلاب اشاره و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در پی ایجاد ظرفیت ظهور، در مردم و نظام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان خاطر نشان ساخت: حرکت به سوی ظهور در گام دوم انقلاب، نیازمند تولید علم است و همه بویژه حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و علمی باهمفکری در این زمینه اهتمام جدی ورزند.

محمودی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و راهبری فرهنگی نیز عنوان کرد: تقویت جبهه فرهنگی ضروری و نیاز امروز جامعه در جنگ نرم با دشمن است.

تقویت فرهنگ مهدوی در جامعه

فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان نیز گفت: همه دستگاه‌ها برای جشن نیمه شعبان همت و از هر تلاشی برای برگزاری باشکوه جشن میلاد امام زمان (عج) دریغ نورزند.

احمد غریبی افزود: تقویت فرهنگ مهدوی در جامعه‌ای که انتظار فرج و ظهور منجی عالم بشریت را دارد الزامی است.

وی بیان داشت: محور برنامه‌ها عمدتاً مردمی است و دستگاه‌ها نیز وظیفه حمایت و پشتیبانی و تسهیل برگزاری این مراسم را خواهند داشت و البته تلاش کنند برای زیرمجموعه‌های خود برنامه‌هایی برگزار کنند.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی و کمیته تدوین راهبری فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون جشن میلاد آقا امام زمان (عج) و نیز برنامه‌های حوزه فرهنگی در سال ۱۴٠۱ پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر