جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و طوفانی است...
کد خبر: ۱۰۹۰۱۴
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و طوفانی است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در ساعاتی از وقت امروز و فردا، خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود سرعت وزش این باد در نواحی شمالی استان از روز شنبه کاهش یابد اما با تداوم وزش آن در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا روز یکشنبه هفته آینده، دریا در اغلب ساعات مواج و متلاطم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت با وزش باد در سطح استان ایجاد گردوخاک نیز در برخی از نقاط مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر غالباً صاف همراه با وزش باد و در برخی از نقاط باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت بر روی دریا ۲۰ تا ۵۴ گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر خواهد بود و در برخی ساعات به بیش از سه متر می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر