پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۹۰۲۴
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۲۴۱ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جواد محمدی روز پنجشنبه با بیان اینکه طبق آخرین پایش صورت گرفته در هفته جاری، وسعت دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۳۲۴ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار کرد: وسعت دریاچه در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۷۵ کیلومتر مربع بود.

وی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز نگین آبی آذربایجان به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی‌متر رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ متر و ۳۶ سانتی‌متر بود.

وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام کرد و اضافه کرد: اکنون ارتفاع این دریاچه نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده است بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.

محمدی در بیان آمار مربوط به حجم آب دریاچه ارومیه نیز گفت: میزان حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۹۸ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲ میلیارد متر مکعب کاهش دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر