جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
فکرشهر- مصطفی منفرد: ساخت بندر صیادی خارگ یکی از خواسته‌های دیرینه و البته به حق صیادان جزیره خارگ است و نبود زیر ساخت‌های استاندارد در این حوزه صیادان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است...
کد خبر: ۱۰۹۰۳۱
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲

فکرشهر- مصطفی منفرد: ساخت بندر صیادی خارگ یکی از خواسته‌های دیرینه و البته به حق صیادان جزیره خارگ است و نبود زیر ساخت‌های استاندارد در این حوزه صیادان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

به گزارش فکرشهر، صیادان خارگی هنوز چشم انتظار تکمیل پروژه اسکله شناوره هستند و با گذشت چند سال متأسفانه این پروژه‌ها مسکوت مانده است؛ در اکثر این پروژه ها تجهیزات مورد نیاز هم در کارگاه وجود دارد ولی ظاهرا اراده‌ای برای انجام این پروژه وجود ندارد.

 متأسفانه تجهیزات پروژه رها شده شیلات در این بخش که بیش از شش سال در اسکله صیادی انباشته شده بود که بدلیل ایجاد اختلال در روند امور صیادان، با پیگیری های انجام شده از سوی بخشداری موقتا جمع آوری و به محل دیگری منتقل شد.

خواست به حق صیادان جزیره خارگ به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها است و از مدیران ارشد شیلات استان درخواست دارند که با اقدامات لازم شاهد تسریع در روند پروژه‌ها باشند.

«بولارد» یا (ستون های مهار کننده) حوضچه اسکله مروارید نیاز به نوسازی دارند

در قسمت هایی از حوضچه اسکله مروارید جزیره خارگ لنج ها و انبوهی از قایق های صیادی پهلوگیری می کنند تعداد قابل توجه ای از بولاردها یا ( ستون های مهار کننده) زمان احداث اسکله توسط متولیان امر و غیره بصورت دستی و توسط خود صیادان نصب شده اند که با گذشت زمان اکثرأ از بین رفته و ایمنی کافی برای ثابت نگه داشتن شناورها را ندارند.

تعدادی از بولارد های اسکله بصورت غیراستاندارد و ناایمن هستند که نیاز است برای ارتقاء ایمنی شناورها، اداره شیلات استان و همچنین اداره بنادر و دریانوردی نسبت به نصب بولاردهای استاندارد اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر انجام دهند تا با حوادث ناشی از نبود این مهاربندها روبرو نشویم.

«بولارد» وسیله ای است که در کنار اسکله­ ها نصب شده و برای پهلوگیری و مهار شناورها توسط طناب­ های مخصوص استفاده شده و با توجه به نوع شناورهایی که در اسکله پهلو می­گیرند، وزن بولاردها نیز تغییر می­ کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر